شناسه خبر:77180
1402/9/25 12:26:32

مدیرعامل آبفای ایلام گفت: فاز اول آبرسانی به 13 مجتمع ماهیزان داجیوند شهرستان هلیلان با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

پرویز ناصری صبح پنجشنبه گفت: فاز نخست آبرسانی به مجتمع ماهیزان داجیوند هلیلان با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره‌برداری قرار دارد که با بهره‌برداری از آن، جمعیتی بالغ بر 3000 نفر از آب پایدار، بهداشتی و سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: در سنوات گذشته روستاهای مجتمع ماهیزان داجیوند هلیلان با کمبود آب مواجه بودند، بنابراین جهت بهبود و ارتقا آبرسانی به این مجتمع، در فاز نخست اقداماتی از قبیل حفر و بهره‌برداری از یک حلقه چاه آبرفتی به عمق 100 متر با آبدهی 30 لیتر بر ثانیه، احداث خط انتقال به‌طول بیش از 10 کیلومتر و احداث یک باب مخزن 200 متر مکعبی بتنی در دستور کار قرار گرفت و حدود 600 متر خط انتقال برق نیز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با تأکید بر اینکه برای فاز نخست این پروژه اعتباری به مبلغ 250 میلیارد ریال در نظر گرفته شده، ادامه داد: در فاز نخست، جمعیتی بالغ بر 3000 نفر و در فاز دوم که امیدواریم در آینده نزدیک شروع به کار خواهیم نمود در مجموع جمعیتی بالغ بر 6000 هزار نفر از نعمت آب پایدار، بهداشتی و سالم برخوردار خواهند شد.

ناصری خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌ی آبرسانی شهری و روستایی صورت گرفته است که برآنیم تا با همدلی و هم‌افزایی بیشتر، این فعالیت‌ها را افزایش داده و در ارائه‌ خدمات مطلوب و آبرسانی به مردم شریف استان ایلام، گام‌های مؤثرتری برداریم.

دهستان داجیوند از توابع شهرستان هلیلان می‌باشد که در شمال شرقی استان ایلام واقع شده است.

 

شناسه خبر 77180