شناسه خبر:77193
1402/9/25 12:37:59

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: به زودی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر خمین مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

حشمت‌اله عباسی اظهار کرد: طرح ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر خمین با توجه به افزایش جمعیت شهری و مشکلات زیست محیطی و همچنین عدم ظرفیت کافی تصفیه خانه فاضلاب شهر در دستور کار این شرکت قرار گرفته و تا کنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون به طور آزمایشی در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون برای طرح فاز 2 تصفیه خانه فاضلاب خمین 650 میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن 350 میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: تصفیه‌ خانه فاضلاب شهر خمین در ابتدا برای جمعیت 43 هزار نفری این شهر و با ظرفیت 7 هزار و 300 مترمکعب در شبانه روز ایجاد شد که قرار است به 14 هزار و 600 مترمکعب در شبانه روز برای جمعیتی بیش از 85 هزار نفر ارتقا یابد.

عباسی با بیان اینکه اولویت وزارت نیرو تامین آب شُرب برای استفاده مردم و استفاده از پساب فاضلاب برای صنایع است اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی آمادگی کامل برای تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی خمین از پساب فاضلاب را دارد و این نیازمند همکاری صنایع این شهرک است.

وی افزود: با برنامه ریزی مناسب می‌توانیم زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام را در حوزه‌های مختلف استان فراهم آوریم.

به گفته وی فرآیند تصفیه فاضلاب در مدول دوم تصفیه خانه خمین از نوع برکه تثبیت به همراه فیلتر سنگی می‌باشد

 

شناسه خبر 77193