شناسه خبر:77201
1402/9/27 10:57:30
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان:

فعالیت کافی‌شاپ‌ها و پت‌شاپ‌ها در محلات چالش‌ ایجاد کرده است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان گفت: فعالیت کافی‌شاپ‌ها و پت‌شاپ‌ها چالش‌هایی را در برخی محلات ایجاد کرده و موجب نگرانی اهالی ساکن در این مناطق شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سعید شهابی‌نیا در کمیسیون فرهنگی شورا با موضوع تأثیرات فعالیت کافی‌شاپ‌ها و پت‌شاپ‌ها در محلات و آسیب‌های این امر با حضور فرمانده انتظامی شهرستان، رئیس اتاق اصناف و مدیران مربوطه، اظهار کرد: این موضوع چالش‌هایی را در برخی محلات ایجاد کرده و موجب نگرانی اهالی ساکن در آن شده است.

وی با بیان اینکه باید تصمیم مناسبی به‌منظور حل این مشکلات و معضلات گرفته شود، گفت: در کمیسیون بند 20 این موضوع در اولویت قرار گیرد و درصورت فعالیت آن‌ها در کاربری‌های غیر مجاز، موارد در کمیسیون ماده 100 بررسی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: به‌منظور کاهش و یا حل این مشکلات، باید از ظرفیت‌های موجود در شهر ازجمله دادستانی، اتاق اصناف، علوم پزشکی و غیره استفاده شود.

شهابی‌نیا با بیان اینکه در راستای پیگیری این مطالبه مردمی مکاتبات و پیگیری‌ها از مجلس و حتی وزیر اقتصاد را در دستور کار خواهیم داشت، افزود: مصوبه مربوطه در نشست کمیسیون‌های فرهنگی شورای عالی استان‌ها مطرح و لایحه‌ای به‌منظور پیگیری آن تنظیم خواهد شد.

   رضایی: اصناف و مدیریت شهری در مواجهه با مشاغل مزاحم ورود کنند

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه هر نماد و رفتاری در محلات شهری ازجمله اِلمان‌ها، نوع فعالیت کاسبین و اصناف، پوشش افراد و تمام موارد مربوط به سیما و منظر شهر در محیط منشأ اثر است، تصریح کرد: فعالیت برخی مشاغل همچون کافی‌شاپ‌ها و پت‌شاپ‌ها نیز در شکل‌گیری اذهان و تغییر شخصیت و سبک زندگی ساکنین اثرگذار بوده و به مرور به رفتار افراد تبدیل می‌شود.

علی رضایی با تأکید بر اینکه متأسفانه در صدور مجوزها به مواردی همچون نوع فعالیت و انطباق و هم‌خوانی آن با کاربری تعریف‌شده (طبق طرح تفصیلی) در محل فعالیت توجهی نمی‌شود، ادامه داد: با توجه به این امر، شاهد تبعات منفی فعالیت برخی مشاغل و صدور مجوزها در این خصوص هستیم.

وی خواستار اقدام مؤثر اصناف و مدیریت شهری در مواجهه با مشاغل مزاحم شد و خاطرنشان کرد: در مواردی مشاغل دارای مجوز نیز به‌دلیل فعالیت در برخی اماکن و محلات، باعث ایجاد مزاحمت برای ساکنان منطقه می‌شوند که باید به این موارد نیز رسیدگی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: خواستار توجه به نگرانی شهروندان و رفع این مشکل با هم‌افزایی و هماهنگی مراجع مربوطه درخصوص فعالیت کافی‌شاپ‌ها و پت‌شاپ‌ها در محلات هستیم.

   فرمانده انتظامی همدان: فعالیت کافی‌شاپ‌ها و پت‌شاپ‌ها تنها گریبان‌گیر یک محله نیست

فرمانده انتظامی شهرستان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دغدغه‌های مردمی را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: فعالیت کافی‌شاپ‌ها و پت‌شاپ‌ها تنها گریبان‌گیر یک محله نیست.

هادی نجفی یکی از مطالبات مردمی را مقابله با فعالیت کافی‌شاپ‌ها و پت‌شاپ‌ها در محلات برشمرد و گفت: باید در مقابل مشاغل آسیب‌زا در محلات و ترویج‌دهنده فرهنگ غربی در جامعه اسلامی، ایستادگی کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان بیان کرد: کمیسیون بند 20 در حوزه مقابله با مشاغل مزاحم یک ظرفیت قانونی است و می‌توان از این ظرفیت در این موضوع بهره برد.

نجفی خواستار ورود دلسوزانه مسئولان مربوطه در بحث مقابله با فعالیت کافی‌شاپ‌ها و پت‌شاپ‌ها در محلات شد و افزود: امید است با مصوبات کاربردی و مفید در این خصوص گامی مؤثر در ایجاد امنیت روانی و معنوی مردم برداشته شود.

شناسه خبر 77201