شناسه خبر:77206
1402/9/27 11:13:54
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در نشست با اتاق اصناف همدان:

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی آغاز شفاف‌سازی در نظام اقتصادی است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور مالیاتی استان همدان قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت برای انجام و ادامه مسیر اصلاح در نظام مالیاتی برشمرد و تأکید کرد: اجرای این قانون آغاز شفاف‌سازی در نظام اقتصادی است.

وجیه‌اله ذکوری به‌منظور تقویت همکاری با مجموعه اتاق اصناف در جهت اجرای مناسب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، با رئیس اتاق اصناف همدان دیدار کرد.وی در این دیدار قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت برای انجام و ادامه مسیر اصلاح در نظام مالیاتی برشمرد و تأکید کرد: این قانون آغاز شفاف‌سازی در نظام اقتصادی است و در یک فرآیند چندساله که سیستم به بلوغ کامل برسد، دیگر هیچ اطلاعاتی از دسترس این سیستم به دور نخواهد ماند.

ذکوری در ادامه تصریح کرد: این قانون می‌بایست از سال 1398 اجرایی می‌شد که با یاری خدا و با شروع دولت سیزدهم، اجرایی شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان خاطرنشان کرد: اجرای این قانون قطعاً منجر به شفاف‌سازی اقتصادی در کشور خواهد شد؛ ضمن اینکه به مردم عزیز و مؤدیان ارجمند اطمینان می‌دهیم اجرای این قانون بار مالیاتی مضاعفی بر دوش آن‌ها نخواهد گذاشت. البته سیاست سازمان امور مالیاتی جلوگیری از فرار مالیاتی و گرفتن مالیات از کسانی است که به قانون تمکین نمی‌کنند و سعی دارند حقوق حقه دولت را پرداخت نکنند.

ذکوری ادامه داد: در همین راستا طی سال جاری برای عملکرد سال 1401 بالای 55 درصد اظهارنامه‌های مشاغل با عدد صفر پذیرفته شده و از پرداخت مالیات معاف شده‌اند و این امر نشانگر آن است که سازمان مالیاتی به دنبال فشار بر اصناف و بازاریان و مؤدیان سنتی خود نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در ادامه صحبت‌های خود ضمن قدردانی از رئیس اتاق اصناف و اعضای این اتاق، افزود: اجرای این قانون مستلزم‌ آموزش و تبیین هرچه بیشتر بود و هست و البته رئیس اتاق اصناف و اعضای هیئت این اتاق در یک ماه گذشته همکاری بسیار خوب و مؤثری در آموزش قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان داشتند که می‌توان گفت در نوع خود بی‌نظیر بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در پایان تأکید کرد: در این مدت برای حدود 9 هزار و 900 نفر از کسبه استان بیش از 27 هزار نفرساعت آموزش ارائه شده است.

ذکوری در پایان این دیدار با اهدای لوح سپاس از زحمات و همکاری‌های مؤثر و تنگاتنگ اتاق اصناف در راستای آموزش قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تقدیر کرد.

شناسه خبر 77206