شناسه خبر:77260
1402/9/28 11:35:05

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان همدان گفت: درتلاش هستیم حالت قدیمی روستاها را با رعایت استانداردها احیا کنیم؛ به‌طوری که از حالت مصرف‌کنندگی خارج شوند و به مانند گذشته به تولیدکنندگی سوق یابند.

رضا بهراملو ظهر روز گذشته در حاشیه سفر شهرستانی به نهاوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نهاوند قطب‌ کشاورزی استان است، اظهار کرد: در نهاوند 23 واحد تولیدی دام سنگین، 21 واحد دام سبک، یک واحد مرغ مادر، 70 واحد مرغ گوشتی، یک واحد مرغ تخم‌گذار، سه واحد سایر ماکیان، 66 واحد شیلات، 429 واحد زنبورداری، یک واحد کشتارگاه صنعتی و چهار کارخانه خوراک دام و طیور وجود دارد.

وی با بیان اینکه همدان با بحران شدید آب مواجه و 70 درصد به آب‌های زیرزمینی وابسته است، تأکید کرد: در شمال استان با مشکل شدید آبی به‌دلیل اُفت سطح آب‌های زیرزمینی مواجه هستیم، اما در نهاوند به برکت رودخانه‌ها وضعیت بهتری حاکم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه امروز از 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی نهاوند 20 هزار هکتار باغ است، افزود: در سطح استان به‌طور متوسط 15 درصد اراضی را باغات تشکیل می‌دهند؛ از همین رو باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نهاوند در حوزه لبنیات نیز حرف برای گفتن دارد و در استان و کشور صاحب رتبه است، ابراز کرد: امروز واحدهای نیمه‌فعال شناسایی شدند؛ به‌نحوی که به دنبال این هستیم پروانه واحدهایی که فعال نیستند را ابطال کنیم تا فضا برای توسعه واحدهای فعال فراهم شود.

بهراملو تأکید کرد: تمام تلاش ما بر این است خاک‌های کلاس یک و دو برای تولیدات زراعی و باغی باقی بماند و کلاس سه به بالا به واحدهای صنایع تبدیلی و غیره اختصاص یابند.

وی در بخش دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد: درتلاش هستیم حالت قدیمی روستاها را با رعایت استانداردها احیا کنیم؛ به‌طوری که روستاها را از حالت مصرف‌کنندگی خارج کرده و مانند گذشته به تولیدکنندگی سوق دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان گفت: سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارد در این حوزه پیشقدم شود و در این راه روستاییان را یاری دهد.

شناسه خبر 77260