شناسه خبر:77275
1402/9/28 12:14:32

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای صبحگاهی همدان از سه‌شنبه کاهش نسبی دارد و به سه تا پنج درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

روح‌الله زاهدی روز دوشنبه با بیان اینکه از امروز با کاهش نسبی دما مواجه هستیم، افزود: دمای صبحگاهی همدان از سه‌شنبه کاهش نسبی دارد و به سه تا پنج درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد؛ با افزایش کیفیت هوا، از آلودگی هوا در استان کاسته می‌شود.وی اضافه کرد: براساس آخرین مدل‌های هواشناسی و پیش‌یابی، آسمان استان تا چند روز آینده قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و شاهد ابرناکی موقتی هستیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار کرد: با افزایش ابرناکی هوا، پایان هفته در اکثر نقاط شاهد بارش پراکنده و خفیف خواهیم بود.

زاهدی اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان در 24 ساعت گذشته با 18 درجه سانتیگراد بالای صفر و یک درجه سانتیگراد بالای صفر، به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: بیشینه هوای استان در شبانه‌روز گذشته در نهاوند و بهار با 19 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما نیز در فامنین با یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

 

شناسه خبر 77275