شناسه خبر:77282
1402/9/28 12:26:15

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استان ایلام، از توزیع لوازم خانگی در بین تعدادی از منازل سیل‌زده شهرک شهید کشوری (سرطاف) ایلام خبر داد.

محمد زارع روز یکشنبه در حاشیه توزیع این اقلام در بین منازل سیل‌زده شهرک شهید کشوری (سرطاف) ایلام، اظهار کرد: در پی بارش نزولات آسمانی سیل وارد منازل تعدادی از مردم این شهرک شد که بلافاصله تیم ارزیاب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ضمن بازدید از منازل آسیب‌دیده خسارت‌های وارده را برآورد و جهت جبران به بنیاد احسان ارسال کرد که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با موافقت بنیاد احسان ستاد اجرایی تعدادی لوازم خانگی به منازل آسیب دیده تعلق گرفت و امروز در بین آن‌ها توزیع شد، افرود: یخچال، بخاری، فرش، آبگرم‌کن، گاز و سایر ملزومات خانگی ازجمله لوازم اهدا شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، با تأکید بر اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مواقع بروز حوادث در کنار مردم عزیز است، تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هر آنچه در توان داشته باشد در ارائه خدمت به محرومان و قشر کم‌برخوردار دریغ نخواهد کرد.

زارع از این اقدام فوریت‌های امدادی بنیاداحسان نسبت به ارسال وسایل ضروری به سیل زدگانشهرک سرطاف قدردانی کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام، خاطرنشان کرد: همچنین با هماهنگی گروه‌های جهادی تخصصی بخشی از وسایلی که قابل تعمیر بود مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این خصوص اظهار کرد: بعد از وقوع سیل و روان آب‌ها ناشی از بارندگی‌های اخیر که منجر به وارد شدن خساراتی به چندخانوار در این شهرک شد طی چندین مرحله امدادرسانی به این خانوارها انجام شده است.

سعید هژبری یادآور شد: هم‌اکنون نیز با پیگیری‌های به‌عمل آمده از طریق ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی (ره) استان توزیع اقلام اساسی در بین این چند خانوار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از این رخداد همراه با کار امدادرسانی، با تشکیل جلسات متعدد و با کار کارشناسی، علت وقوع سیلاب و ورود به این منازل نیز انجام و شناسایی شده و بر این اساس طرح احداث کانال و همچنین آزاد کردن مسیل اصلی که متأسفانه توسط افراد سودجو تصرف و مسدود شده در دستور کار قرار دارد.

شناسه خبر 77282