شناسه خبر:77307
1402/9/29 10:44:26

سپهرغرب-گروه خبر:سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: کشت قراردادی امسال در قالب بیش از 600 قرارداد با کشاورزان در سطح 10 هزار هکتار از زمین‌های زراعی این استان اجرا شد.

وحیدکریمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: این قراردادها برای کشت محصول گندم و دانه‌های روغنی شامل کلزا، کاملینا و گلرنگ است.
 

وی ادامه داد: با توجه به آمادگی کامل اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی، امید است کشاورزان تا پایان مهلت طرح ( 30 دی ماه سال جاری) اقدام به انعقاد کشاورزی قراردادی کرده و از مزایای این طرح شامل پرداخت کمک هزینه حمل گندم به کشاورزان به ازای هر تُن، یک میلیون و 500 هزار ریال و 20 درصد تخفیف بیمه محصول، بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: مراجعه کشاورز به مرکز جهاد برای به روز رسانی و ثبت اطلاعات سطح زیرکشت در سامانه جامع پهنه‌بندی، نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی توسط کشاورز با استفاده از گوشی تلفن همراه و رایانه در اختیار از طریق نشانی GTC.ir ( سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران ) و ثبت‌نام در برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی بر اساس کد ملی و شماره تلفن همراه متعلق به کشاورز از جمله مراحل حضور کشاورزان در این طرح‌است.

کریمی اضافه کرد: ثبت پیش‌نویس قرارداد توسط کشاورز در برنامه کاربردی بر اساس اطلاعات سامانه جامع پهنه‌بندی و دریافت کد رهگیری، درج امضاء توسط اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان در برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی، مراجعه کشاورز به بانک کشاورزی برای تخصیص اعتبار و صدور بیمه نامه توسط صندوق بیمه کشاورزی به صورت الکترونیکی و خودکار مبنی بر قرارداد منعقده بدون مراجعه کشاورز، از دیگر مراحل حضور کشاورزان در این طرح است.

 

 

شناسه خبر 77307