شناسه خبر:77330
1402/9/29 12:51:10
معاون پشتیبانی و منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان عنوان کرد:

برگزاری رویداد ایده پارک، زمینه‌ساز رشد خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان

معاون پشتیبانی و منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان در نخستین رویداد ایده پارک در شهرستان فامنین اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در رویدادهای ایده پارک زمینه‌ رشد خلاقیت و نوآوری آنان را فراهم آورده و این رویداد ضمن ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری، امکان شناسایی و پذیرش طرح‌های با قابلیت تجاری‌سازی در مراکز نوآوری و رشد تابعه پارک را نیز مهیا می‌کند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، بهزاد خزاییان بیان کرد: توسعه کارآفرینی و حمایت از ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و تجاری‌سازی ازجمله وظایف و اهداف محوله به پارک‌های علم و فناوری است.

وی با اشاره به اینکه در سیاست‌های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری و همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب بر اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان تأکیدات و توجه جدی شده، اذعان کرد: بر همین اساس قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی مصوب و توسط دولت سیزدهم ابلاغ شد.

این مقام مسئول افزود: سرمایه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان افراد خلاق و نوآور هستند؛ بنابراین تولید محصولات باکیفیت با قابلیت رقابت‌پذیری و صادرات، تولید ثروت و اشتغال پایدار و افزایش بهره‌وری، ازجمله شاخص‌های اقتصاد دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

خزاییان با بیان اینکه برای نخستین‌بار رویداد ایده پارک با هدف ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری در شهرستان فامنین برگزار شده است، گفت: از طرف ایده‌پردازان تعداد 64 ایده ثبت شده و پس از داوری اولیه، به 27 ایده جهت ارائه توسط افراد منتخب رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته مرکز نوآوری و کارآفرینی شهرستان فامنین با مساعدت‌های خیر نیک‌اندیش دکتر دولتی افتتاح شد و تاکنون هشت طرح در مرکز نوآوری پذیرش شده است.

معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری همدان از حمایت مالی یک میلیارد تومانی از واحدهای فناور این شهرستان در سال گذشته خبرداد و گفت: هر واحد فناوری که از طریق رویداد ایده پارک و شورای مرکز نوآوری مورد پذیرش واقع شود، مبلغ 150 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت می‌گیرد.

خزاییان با اشاره به ظرفیت صنعتگران شهرک صنعتی نگارخاتون، بیان کرد: افراد خلاق، دارای فکر و نوآور در این شهرک، صنایعی را خلق کردند که با مشاوره گرفتن از مجموعه کارشناسان پارک علم و فناوری همدان، می‌توان چندین شرکت دانش‌بنیان از شهرستان فامنین به ثبت رساند.

فرماندار شهرستان فامنین نیز در این رویداد با بیان اینکه نخبگان سرمایه‌های کشور هستند، گفت: در ایام جنگ تحمیلی نخبگان این کشور جوانانی بودند که از عمق وجود از این مرزوبوم دفاع کردند و امروزه علوم و فنون ما در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

روح‌الله حسینی تصریح کرد: اقدامات دولت سیزدهم در حوزه علم و فناوری در استان همدان و به‌ویژه شهرستان فامنین قابل مشاهده بوده و پروژه‌هایی غیر فعال در این حوزه احیا شده است.

گفتنی است؛ در پایان پس از داوری‌های انجام‌شده، از پنج نفر به‌عنوان ایده‌های برتر با اهدای لوح و هدایایی از آنان، تقدیر به عمل آمد.

 

 

شناسه خبر 77330