شناسه خبر:77341
1402/9/30 11:21:04

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تعامل و همراهی تمام استان‌ها درموضوع مبارزه با قاچاق و کالا و ارز از حجم میزان قاچاق می‌کاهد.

بهنام نظری در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی به دلیل واقع شدن در قلب کشور همواره با حجم قابل توجهی از تردد خودروهای شوتی در محورهای مواصلاتی مواجه است که این تردد جان مردم را به شدت تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه تعامل و همراهی تمام استان‌ها درموضوع مبارزه با قاچاق و کالا و ارز از حجم میزان قاچاق کاسته و مبارزه با اثربخش می‌کند، خاطرنشان کرد: بدون همراهی استان‌ها تلاش‌ها در این زمینه مثمر ثمر نخواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: متاسفانه کم‌کاری استان‌های دیگر در حجم ورودی قاچاق به استان مرکزی تاثیرگذار است، و بار مضاعفی را به دوش استان گذاشته است.

نظری با تاکید بر لزوم مبارزه جدی‌تر استانها با موضوع قاچاق تصریح کرد: تنها 20 درصد محموله‌های قاچاقی که از مقصد حرکت می‌کنند و از استان مرکزی عبور می‌کنند ضبط می‌شود، می‌طلبد توقیف این محموله‌ها در استان‌های عبوری صورت گیرد، ضمن اینکه نیاز است محورهای ارتباطی به نحوی اصلاح شوند که امکان توقیف محموله‌ها فراهم شود.

وی تعداد بالای خودروهای شوتی‌ در جاده‌های فرعی و روستایی را جدی‌ترین معضل استان دانست و ضرورت همراهی سایر استان‌ها تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در ادامه با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار شب عیداظهار کرد: مسوولان ذی‌ربط گشت‌های بازرسی را هوشمندانه‌تر و هدفمندانه‌تر کرده و نظارت را جدی بگیرند.

وی همچنین از عدم همکاری طلا‌فروشان در طرح ثبت اطلاعات خبر داد و گفت: اجرای این طرح یک الزام قانونی است و صنعت، معدن و تجارت با تدابیر راهکارهای لازم طلافروشان را ملزم به اجرای این طرح کنند.

 

شناسه خبر 77341