شناسه خبر:77359
1402/9/30 11:56:39

سپهرغرب-گروه اندیشه:حجت الاسلام و المسلمین میرباقری گفت: قرآن کریم صرفاً یک کلام نیست بلکه طرح الهی در وجود مقدس امام است که به دست امام هم در عالم محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری گفت: خداوند بر خلاف اراده کفار که می‌خواهند چراغ وحی را با بیان خود خاموش کنند اراده کرده که چراغ وحی روشن بماند و نور الهی را در عالم به کمال برسد. بر اساس اراده خداوند این است که همه ادیان جمع شود و تنها دین حق که دین اسلام است باقی بماند. دین اسلام با دو سرمایه قرآن و امام به مردم می‌رسد.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید کسانی که صرف نگاه آنها به دنیا است هرگاه از دین الهی برای آنها گفته شود مشمئز و رویگردان می‌شوند. عنوان کرد: در مسیری که پیامبر (ص) برای اجرایی کردن طرح الهی طی می‌کردند با مردم بسیار مدارا می‌کردند. در این مرحله خداوند دستور می‌دهد که از مشرکان برائت کن؛ زیرا مشرکان بر هیچ تعهدی متعهد نیستند و برای شما هیچ احترامی قائل نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ادامه داد: از یک جایی به بعد خداوند به پیامبر (ص) دستور داده که با مشرکان صف بندی مشخص داشته باشید و اگر لازم شد با آنها به جنگ بپردازید. این اعلام خداوند به همه جبهه مشرکان است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در قرآن کریم از خبر عظیم یاد شده است که آن وجود امیرمومنان امام علی (ع) هستند، اظهار کرد: در روایت است که بر مدار امیرمومنان امام علی (ع) حق از باطل جدا می‌شود خوبی‌ها به یک طرف و بدی‌ها در طرف دیگری قرار می‌گیرد. بنابراین کسی که می‌تواند اعلام برائت از مشرکان را اعلام کند امیرمومنان امام علی (ع) است چرا که در برخی موارد باید در مقابل نزدیکان خود هم ایستادگی می‌کرد و این اقدام تنها از امیرمومنان امام علی (ع) برمی آمد.

وی با بیان اینکه در مسیر بندگی خداوند و اسلام انسان باید از نزدیکان مشرک و کفر گذشت کند و در صف بندی حق و باطل طرف حق را بگیرد. ابراز کرد: برائت یک طرح است که در وجود امیرمومنان امام علی (ع) است و با وجود ایشان در عالم محقق می‌شود. قرآن کریم هم اینگونه است و صرفاً یک کلام نیست بلکه طرح الهی در وجود مقدس امام است که به دست امام هم در عالم محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ادامه داد: امام با قرآن و قرآن با امام است؛ بنابراین تمام طرح الهی در وجود امیرمومنان امام علی (ع) است و با وجود ایشان به مرور در عالم جاری می‌شود. در قیامت وقتی بهشتی‌ها به بهشت و جهنمی‌ها به جهنم می‌روند، اصحاب اعراف یعنی محبان گناهکار بین بهشت و جهنم سرگردان هستند که با شفاعت امیرمومنان امام علی (ع) در نهایت به بهشت می‌روند. هرکس نمی‌تواند در صحنه محشر چنین اقدامی را داشته باشد. امیرمومنان امام علی (ع) تنها کسی است که می‌تواند این کار را انجام دهد.

این کارشناس مذهبی افزود: در مسیر الهی صبر در دنیا بسیار سخت نیست و زمان آن طولانی نیست، بنابراین بر همه امور پایداری کنید هرجا صبوری نکنید دچار لغزش می‌شوید. اگر در مسیر حق صبوری کنید شما می‌توانید برخی دشمنان نادان که معاند نیستند را به دوست تبدیل کنید و در مسیر الهی قرار دهید. دین الهی بر مبنای هوس نیست بلکه بر اساس حق است.

 

شناسه خبر 77359