شناسه خبر:77400
1402/10/2 11:31:43

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان معرفی و عرضه صنایع ‌دستی هورامان را زمینه‌‌ساز رشد گردشگری در استان عنوان کرد.

منصور مهرزاد در نشست با فرماندار شهرستان سروآباد، شهردار، اعضای شورای شهر و بخشدار هورامان تخت و جمعی از رؤسای ادارات استان، اظهار کرد: ‌ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان باعث معرفی و شناسایی ظرفیت‌های این منطقه به جهان شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تأکید بر اینکه حفظ فرهنگ، اصالت و بافت تاریخی این منطقه باید در ساخت‌وسازها بیش‌از‌پیش مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد، خواستار لزوم هماهنگی با پایگاه جهانی و کسب استعلام از میراث‌فرهنگی در صدور مجوزات ساخت‌و‌ساز شد.

وی اظهار کرد: صنایع‌دستی هورامان بخشی از هویت و پیشینه تاریخی این منطقه و محصولی مبتنی بر خلاقیت‌ها و نوآوری‌های مردمان این دیار است.

مهرزاد با اشاره به لزوم آموزش و ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی در این منطقه، افزود: موضوع توجه به صنایع‌دستی و گسترش روزافزون آن همواره جزو اولویت‌های مهم این اداره‌کل بوده و تاکنون اقدامات قابل توجه و ارزنده‌ای در این خصوص انجام شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: تمرکز بر مزیت‌های نسبی هر منطقه می‌تواند علاوه بر ترویج و معرفی فرهنگ و آداب‌ورسوم آن منطقه، به رشد گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار کمک کند.

 

شناسه خبر 77400