شناسه خبر:77401
1402/10/2 11:33:36
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد

بیش از25 درصد اعتبارات کردستان به حوزه راه‌های روستایی اختصاص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در جریان مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و ایمنی از اختصاص بیش از 25 درصد اعتبارات استانی در سال جاری برای توسعه و نگهداری راه‌های روستایی خبر داد.

اکبر محمدی، در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در سنندج با تبریک هفته حمل و نقل و ایمنی اظهار داشت: حمل و نقل یکی از بنیادهای اساسی و نقطه عطفی در تکوین تمدن بشر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با تأکید بر اینکه در طول تاریخ حمل و نقل تاثیر بسیار زیادی در قوام و دوام کشور ما در زمینه‌های مختلف داشته است، افزود: یکی از پایه‌های انقلاب صنعتی حمل و نقل و گونه‌های جدید آن است و امروز یکی از دگرگون‌های اساسی در توسعه، دگرگونی در زمینه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه به جد پیگیر توسعه سیستم‌های حمل و نقل درون و برون شهری در استان هستیم، عنوان کرد: در مجموع مصوبات سفر دور اول و دوم رئیس جمهور به استان بیش از 10 هزار میلیارد تومان به بخش راه‌های روستایی اختصاص یافته است.

محمدی همچنین از اختصاص بیش از 25 درصد اعتبارات استانی در سال جاری برای توسعه و نگهداری راه‌های روستایی و ناوگان پشتیبانی راهداری خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در ادامه با بیان اینکه حمل و نقل بسترلازم را برای انتقال مسافر و کالا مهیا می‌کند که یکی از نیاز‌های حیاتی است گفت: هرچه زیرساخت، ناوگان و پرسنل در سیستم حمل و نقل قوی تر باشد، ایمنی، امنیت، تسهیل تردد، افزایش صرفه جویی و کاهش هزینه خدمات را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط مستقیمی میان توسعه یافتگی یک کشور و توسعه یافتگی سیستم حمل و نقل وجود دارد، تصریح کرد: هر چه گستردگی سیستم حمل و نقل بیشتر شود افزایش بهره‌وری و اثرات مستقیم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... حاکمیتی به وجود خواهد آمد.

محمدی با بیان اینکه با افزایش قدرت مانور سیستم‌های حمل و نقل، باعث افزایش کشش ظرفیت اقتصادی و بهره‌وری بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: قوام و دوام اعمال حاکمیت به ظرفیت‌های حمل و نقل بستگی دارد و بر این اساس یکی از برنامه‌های انتظام بخشی به فضای حاکمیتی و جغرافیایی مقوله حمل و نقل است.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌های اصلی توسعه پایدار، سیستم حمل و نقل پویا و توانمند است و از منظر برنامه‌ریزی، توسعه حمل و نقل شرایط مناسبی برای انتظام بخشی و توسعه ایجاد می‌کند به‌گونه‌ای که از 17 مقوله مطرح شده در سند توسعه پایدار سازمان ملل، 7 مورد آن در ارتباط با حمل و نقل و موضوعات مرتبط با آن است.

در پایان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه در سند آمایش استان کردستان و اسناد بالا دستی جایگاه ویژه‌ای برای حمل و نقل استان دیده شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل و توسعه کریدور شمال - غرب، تقویت محور اصلی شرقی به غربی و ایجاد مرکز لجستیک شمال غرب کشور در کردستان از اولویت‌های کلی این اسناد می‌باشد.

 

 

شناسه خبر 77401