شناسه خبر:77420
1402/10/2 12:03:20

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: دستگیری معتادان متجاهر در این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل، 60 درصد افزایش یافت.

سرهنگ نورالدین ناظمی افزود: نبود کمپ ماده 16 در استان مرکزی یک معضل جدی بود که از ماه گذشته یک مرکز در روستای مالک آباد اراک با ظرفیت 100 نفر راه‌اندازی شد اما این ظرفیت پاسخگو نیست.وی بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری طرح آرامش توسط پلیس فراجا با هدف پاکسازی اطراف محیط‌های آموزشی ابلاغ شده که تاکنون سه مرحله در استان مرکزی به مرحله اجرا درآمده و با توفیقات زیادی همراه بود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در راستای آموزش همگانی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و از ابتدای سال جاری تاکنون، 59 کارگاه‌ها مشاوره‌ای در حوزه پیشگیری از اعتیاد در محلات حاشیه‌نشین این استان برگزار شده است.

سرهنگ ناظمی اظهار کرد: ارائه مشاوره فردی در مرکز پلیس و توسط کارشناس ارشد مشاوره به 834 نفر، برگزاری 254 کلاس در محیط‌های آموزشی، برپایی 34 نمایشگاه سیار شناخت انواع موادمخدر، حضور 12 هزار و 952 نفر در کلاس‌های آموزشی، تهیه و توزیه هفت هزار و 500 بروشور و نصب 65 بنر آموزشی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: یکی از راهکارها و شیوه‌های مبارزه با موادمخدر جمع‌آوری معتادین متجاهر است اما برای اینکه این افراد مجدد به اعتیاد رو نیاورند باید در مکان مناسب با زیرساخت‌های لازم نگهداری شوند و در طول مدت درمان، آموزش‌های حرفه‌ای برای این قشر برگزار شود.

رئیس پلیس مبازره با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: سن معتادان متجاهر کاهش یافته و نیاز است خانواده‌ها آموزش‌های لازم را در نحوه برخورد با فرزندانی که دچار اعتیاد شده‌اند، فرا گیرند تا بتوانند این افراد را به‌موقع درمان کنند.

شناسه خبر 77420