شناسه خبر:77449
1402/10/3 12:18:40
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام؛

الحاق اراضی جدید به شهرها با رعایت تمام سرانه‌ها انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: الحاق اراضی به شهرهای استان ایلام باید با رعایت سرانه‌های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و معابر مورد نیاز در نظر گرفته شود.

سعید هژبری روز شنبه در نشست بررسی تفاهم‌نامه اولیه الحاق بخشی از زمین‌های بلوار پژوهش به شهر ایلام، اظهار کرد: تعدادی از مالکان زمین‌های منطقه بانگنجاب شهر ایلام خواستار الحاق بخشی از این املاک به‌منظور ساخت مسکن در قالب طرح ملی نهضت مسکن (خودمالکی) شده‌اند.

وی افزود: مسئولان مرتبط با این موضوع ازجمله شهرداری، دستگاه‌های خدمات‌رسان و راه و شهرسازی، بایستی در قالب‌تفاهم‌نامه کمک کنند که ضمن رعایت سرانه‌های عمومی و گذربندی استاندارد، بخشی از مشکل کمبود زمین برای اجرای طرح ملی نهضت مسکن در شهر ایلام رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در قالب این تفاهم باید تلاش کرد تا 300 متر (طول) از بلوار پژوهش که هم اکنون دارای معارض است، برای استفاده و تسهیل در تردد عمومی آزاد شود.

هژبری با تأکید بر اینکه باید تلاش خود را برای ارائه خدمات به مردم به کار گیریم، بیان کرد: تدارک فضای سبز، فضای آموزشی و ورزشی، مراکز درمانی و دیگر موارد از الزاماتی است که در بازنگری و الحاق اراضی به شهرها باید مورد توجه مدیران و مسئولان مربوطه باشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این گونه مناطق در آینده به شهر ایلام الحاق می‌شود، از همین الان وظیفه داریم که خدمات شهر را در آن ارائه دهیم تا در صورت الحاق، به حاشیه و سکونتگاه غیر رسمی تبدیل نشود.

بر این اساس قرار است که 6 هزار و 700 متر از زمین‌های بانگنجاب شهر ایلام واقع در بلوار پژوهش (مسیر ایلام به دانشگاه) با تفاهم با مالکان زمین برای تأمین زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن (خودمالکی) با لحاظ کردن کلیه زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی، آموزشی و معابر مورد استفاده قرار گرفته و خط دیگر بلوار پژوهش نیز در این زمین‌ها برای دسترسی به دانشگاه‌های ایلام، علوم پزشکی و بیمارستان رازی مورد استفاده قرار گیرد.

این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، فرماندار ایلام، مدیرکل مسکن و شهرسازی، شهردار ایلام و تعدادی از مالکان زمین‌های مورد اشاره برگزار شد.

 

شناسه خبر 77449