شناسه خبر:77711
1402/10/9 11:21:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: برای نخستین‌بار در کشور بیمه سلامت همدان در یک اقدام مبتکرانه زمینه را برای پرداخت سریع خسارات متفرقه بیمه‌شدگان فراهم کرد؛ به‌طوری که اکنون میانگین پرداخت خسارت متفرقه بیمه‌شدگان به کمتر از یک هفته کاهش یافته است.

فریبرز نیاستی روز پنجشنبه اظهار کرد: گاهی مواقع افراد زیر پوشش بیمه سلامت برای انجام فرایند درمان به مراکزی که طرف قرارداد با بیمه سلامت نیستند، مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: این افراد مجبور به پرداخت کل هزینه درمان بوده و سپس مدارک پرداخت وجه نقد به مرکز درمانی را دریافت کرده و آن را به کارشناس بیمه سلامت ارائه می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: قبلاً پرداخت هزینه درمان این افراد از سوی بیمه سلامت در برخی موارد بین 60 تا 75 روز طول می‌کشید که طولانی بودن این زمان موجب نارضایتی بیمه‌شدگان و مراجعان می‌شد.

نیاستی همچنین گفت: بیمه سلامت استان این مدت زمان را به یک هفته کاهش داده است؛ یعنی درصورت مراجعه به مراکزی که طرف قرارداد با بیمه سلامت نیستند و پرداخت وجه ویزیت و درمان، پس از ارائه مدارک به کارشناسان بیمه سلامت، این هزینه در کمتر از یک هفته به حساب بیمار واریز می‌شود.

وی یادآوری کرد: به‌تازگی مطالبات ناشی از خسارت متفرقه در قالب دو فقره چک تسویه شد که در این راستا با پرداخت حدود 12 میلیارد ریال، مطالبات 490 نفر پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآوری کرد: این تعداد افراد پیش از تسویه بدهی خود روزانه با این اداره کل تماس برقرار کرده و خواستار پرداخت وجه خود بودند که هم‌اینک در کمترین زمان این پول به حساب بیمار واریز می‌شود.

نیاستی تأکید کرد: یکی از ره‌آوردهای این اقدام، رضایتمندی بیماران است؛ همچنین کارشناسان این مرکز به‌جای صرف وقت خود برای پاسخگویی به مراجعان و تماس‌گیرندگان، از این وقت برای ارائه دیگر خدمات به مراجعان استفاده می‌کنند.

اداره کل بیمه سلامت استان همدان با 987 مرکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد است که این مراکز شامل بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و خیریه، مطب‌های پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، دندان‌پزشکان، مراکز تصویربرداری، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها است.

شناسه خبر 77711