شناسه خبر:77718
1402/10/9 12:27:41

رئیس حوزه هنری ایلام گفت: سند زیست‌بوم فرهنگ و هنر ایلام، چراغ راه تولید محتوای فاخر در راستای ظرفیت‌های مغفول مانده استان است.

سعید خیرالهی صبح پنجشنبه از مراحل نهایی تدوین سند زیست‌بوم فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: وجود این سند با جزئیات فراوانی که دارد، چراغ راه تولید محتوای فاخر در راستای ظرفیت‌های مغفول مانده استان است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم فرهنگ و هنر در این استان نقش خود را به خوبی ایفا کند، راهی جز تکیه بر ظرفیت‌های بومی ایلام اعم از انسانی، مکانی و جغرافیایی، قانونی، نهادی و سازمانی، تاریخی و هویّتی، زمانی و رسانه‌ای نداریم.

رئیس حوزه هنری ایلام ادامه داد: حوزه هنری با علم به این موضوع چند سالی است که تمام تلاش خود را برای تدوین چنین سندی در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان به کار بسته است.

خیرالهی خاطرنشان کرد: به‌زودی سند زیست بوم فرهنگ و هنر این سند راهبردی و بسیار مهم رونمایی و در اختیار هنرمندان و مسئولان قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: هنرمندان باید شناخت کافی و حداکثری از مسائل استان برای تولید آثار هنری و اثرگذاری اجتماعی داشته باشند.

وی در پایان عنوان کرد: داشتن سند زیست‌بوم به تنهایی نمی‌تواند اهداف آن را به طور کامل محقق کند بلکه باید در تدوین برنامه‌ها و چشم‌اندازها حتما از نظر اساتید هر رشته، جامعه‌شناسان و صاحب‌نظران به‌عنوان هیئت اندیشه‌ورز فرهنگ و هنر استان استفاده کرد.

 

 

شناسه خبر 77718