شناسه خبر:77719
1402/10/9 12:29:24

مدیرکل بازرسی کردستان با بیان اینکه بیش از 50 درصد معادن کردستان غیرفعال و‌ از ظرفیت‌های خاموش استان است بر لزوم فعال‌سازی این معادن و تسریع در تکمیل زنجیره فولاد برای جلوگیری از خام‌فروشی تأکید کرد.

عیسی هواسی صبح امروز در شورای اداری شهرستان بیجار که در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد به بحث انتخابات پیش‌رو اشاره و عنوان کرد: با توجه به راهبردهای اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب اعم از امنیت، رقابت، مشارکت و سلامت، به‌عنوان کارگزار نظام باید در راستای این چهار راهبرد تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ما خادم مردم هستیم و باید در خدمت مردم باشیم تأکید کرد: مشارکت زمانی محقق می‌شود که نارضایتی‌ها را جبران کنیم.

مدیرکل سازمان بازرسی کردستان با بیان اینکه ما خادم مردم هستیم اظهار کرد: نمی‌توان‌ ادعا کرد در مقطع کوتاه تمامی مشکلات مرتفع می‌شود اما بسیاری از مشکلات قابل حل هستند و هر جا نتوانستیم مشکلات را حل کنیم به مردم توضیح دهیم و‌ با تکریم‌ ارباب رجوع رضایتمندی را کسب کنیم.

هواسی به سلامت برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه موظف به برگزاری انتخابات هستیم نباید در ادارات له یا علیه نامزد خاصی از مقام شغلی استفاده کنند چرا که در قانون جرم‌انگاری شده و تأکید ما بر توجه به این مهم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه شهرستان بیجار ازجمله معادن، گفت: برخی ظرفیت‌ها همچون وجود معادن غنی در حوزه سنگ آهن و وجود 18 ماده معدنی ازجمله ظرفیت‌های غنی است که باید به‌صورت مناسب استفاده شود.

مدیرکل سازمان بازرسی کردستان با بیان اینکه بیش از 50 درصد از معادن استان غیرفعال و‌ از ظرفیت‌های خاموش استان هستند بر لزوم فعال‌سازی این معادن و تسریع در تکمیل زنجیره فولاد برای جلوگیری از خام‌فروشی تأکید کرد.

هواسی با بیان اینکه شهرستان بیجار می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری باشد گفت: اکنون شهرستان بیجار نسبت به مناطق دیگر در حوزه گردشگری در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

وی همچنین گفت: 30 درصد از اراضی کشاورزی کردستان در بیجار اما در بخش زراعت نیز حدود 18 درصد محصولات در این شهرستان تولید می‌شود و این نشان از عدم استفاده از روش‌های نوین آبیاری و بهره‌وری است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نسبت به دوره قبل مقداری پیشرفت داشته اما همچنان در این حوزه مشکلاتی داریم.

هواسی با بیان اینکه در بیجار حدود 32 درصد افراد متقاضی وام ازدواج در صف انتظار هستند، گفت: بانک‌ها 46 روز فرصت دارند تسهیلات تمام افراد در صف انتظار را پرداخت کنند و هر بانکی به این مهم عمل نکرد با آن برخورد شود.

 

 

شناسه خبر 77719