شناسه خبر:77766
1402/10/10 13:41:43

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اعلام کرد: 30 پایگاه امداد و نجات این جمعیت در جاده‌های مواصلاتی استان در زمستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

پیام جلالی اظهار کرد: 30 پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و پشتیبان در محورهای مواصلاتی استان با هدف پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی در فصل زمستان، برای امدادرسانی و ارائه خدمات به هموطنان آماده‌باش هستند.

وی تصریح کرد: تعداد 30 دستگاه آمبولانس، 9 دستگاه خودروی نجات کمک‌دار، یک= دستگاه آرگو، 13 دستگاه وانت کمک‌دار، چهار دستگاه موتورسیکلت و سه تیم آنست در سطح استان تکمیل‌کننده خدمت‌رسانی عوامل این جمعیت در طرح امداد و نجات زمستانه است و 150 نفر روز نیروی نجاتگر در قالب تیم‌های عملیاتی برای اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال احمر در استان، مشارکت و همکاری دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: یک گروه امداد هوایی در آشیانه هلال احمر در سنندج مستقر است و همچنین تیم‌های عملیاتی هلال احمر، به‌صورت 24 ساعته در پایگاه‌ها و پست‌‌ها آماده ارائه خدمات هستند.

جلالی با اشاره به آمادگی تمامی شعب و پایگاه‌ها، برای اسکان اضطراری مسافرین در راه مانده احتمالی در زمان بروز حوادث طبیعی و بین جاده‌ای عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی جاده‌های استان علاوه بر امدادرسانی به خودروها و آسیب‌دیدگان، در قالب طرح زمستانه خدمات دیگری ازجمله توزیع بسته غذایی، اسکان اضطراری نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است و شماره 112 نیز به‌صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: هموطنان در هنگام وقوع حوادث طبیعی و بین جاده‌‌ای در صورت نیاز به خدمات امدادی می‌‌توانند با برقراری ارتباط تلفنی با شماره 112 ندای امداد جمعیت هلال احمر کردستان به‌صورت شبانه‌‌روزی، به‌صورت رایگان از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه، لازم است رانندگان قبل از سفر با اطلاع کامل از وضعیت محورهای مواصلاتی و همراه داشتن تجهیزات متناسب با آن محورها سفر کنند و هموطنان در صورت تردد در جاده‌‌ها به‌ویژه محورهای کوهستانی و برف‌گیر اقدامات پیشگیرانه لازم را به عمل آورند.

گفتنی است، طرح امداد و نجات زمستانه سال 1402 به‌صورت رسمی با حضور مسئولان ارشد استان کردستان با اجرای مانور زمستانه همزمان با سراسر کشور از 21 آذر با همکاری سایر دستگاه‌‌ها آغاز شده و تا 20 اسفند‌ماه ادامه دارد.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان بیش از 6 هزار کیلومتر راه روستایی و حدود یک هزار و 900 کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل 325 کیلومتر بزرگراه، 888 کیلومتر اصلی و 700 کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

 

شناسه خبر 77766