شناسه خبر:77771
1402/10/10 13:46:34

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بر لزوم همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های مربوطه برای جلوگیری از فعالیت خانه‌مسافرهای غیرمجاز و تورهای بدون مجوز در استان تأکید کرد.

تیمور خالدی روز سه‌شنبه ٥ دی‎ماه ١٤٠٢ در جلسه ارتقای امنیت گردشگران استان که با حضور نماینده دستگاه‌های مربوطه در حوزه‌های انتظامی، امنیتی و... در سنندج برگزار شد، گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران، همه واحدهای اقامتی ازجمله خانه‌ مسافرها در سطح استان باید با داشتن مجوز رسمی از اداره‌‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه شناسایی تورها و خانه‌مسافرهای غیرمجاز در سطح استان به‌صورت‌ جدی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی در راستای ساماندهی تورها و خانه‌های مسافر، در توسعه گردشگری استان بسیار ضروری است.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات دفاتر گردشگری کردستان افزود: خانه‌های غیرمجاز نه‌تنها خدمات مناسبی به گردشگران به‎ لحاظ بهداشتی و رفاهی ارائه نمی‌دهند بلکه از امنیت مناسبی برای مسافرانی که اقدام به اقامت در این منازل غیر‌مجاز می‌کنند نیز برخوردار نیستند.

خالدی با اشاره به اینکه روند دریافت مجوز خانه‌مسافر از طریق سامانه ملی مجوزها در حال انجام است، عنوان کرد: باید در ارزیابی و صدور مجوز برای واحدهای خانه‌مسافر در سطح استان با دقت عمل اقدام شود.

وی آرامش و امنیت اجتماعی را از الزامات توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان دانست و یادآور شد: انسجام بیشتر موجب نتیجه بهتر در تمامی بخش‌ها خواهد شد و این اداره‌کل تمام اقدامات لازم برای توسعه همکاری با دستگاه‌های ذی‌ربط و بخش‌های خصوصی استان را انجام خواهد داد.

عبدالملکی رئیس پایانه مرز باشماق هم بر همکاری همه‌جانبه برای ساماندهی تورهای غیرمجاز، جلوگیری از فعالیت آن‌ها، فعالیت بهتر و مثمر ثمرتر دفاتر خدمات‌مسافرتی و گردشگری مجاز و همچنین جلوگیری از فعالیت دلالان در مرز باشماق تأکید کرد.

همچنین خدر ویسی نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان بر لزوم ساماندهی و جلوگیری از فعالیت خانه‌ها و تورهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: اتباع بیگانه تنها در قالب ویزای گردشگری و موقت حق اقامت دائم در استان کردستان را دارند.

در این جلسه مقرر شد موضوع تأسیس کنسولگری اقلیم کردستان عراق یا کشور عراق در استان کردستان ایران از مبادی و ارگان‌های ذی‌ربط پیگیری شود.

 

شناسه خبر 77771