شناسه خبر:77783
1402/10/11 09:12:04

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: با تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت ایران، خدمات زیر پوشش بیمه سلامت برای افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه افزایش یافت.

فریبرز نیاستی اظهار کرد: پیش از تشکیل این صندوق خدماتی از قبیل جلسات همودیالیز، ست صافی و سوزن دیالیز، تعبیه راه عروقی، هزینه کاتترهای دائم و موقت و همچنین گرافت‌های عروقی، محلول دیالیز و پودر بی‌کربنات آزمایش‌های روتین بیماران دیالیزی اعم از آزمایش‌های ماهانه، سه‌ماهه، 6 ماهه و سالانه برای بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه رایگان بوده است.

وی گفت: داروهای اریتروپوئتین، ترکیبات آهن تزریقی و sevelamer کاتترگذاری دائمی دیالیز صفاقی، آموزش و مدیریت بیماران نیازمند دیالیز صفاقی به‌صورت ماهیانه، هزینه محلول‌های دیالیز صفاقی و عمل جراحی پیوند کلیه نیز برای این بیماران به‌صورت رایگان انجام می‌شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، این بیماران در سامانه سازمان بیمه سلامت نشان‌دار می‌شوند و بیماران دارای نشان همودیالیز (دیالیز خونی)، نشان دیالیز صفاقی، کاندید جراحی پیوند کلیه و نشان پس از جراحی پیوند کلیه، از مزایای صندوق مذکور نیز بهره‌مند می‌شوند.

نیاستی گفت: نکته قابل توجه این است که بیماران دارای نشان همودیالیز (دیالیز خونی)، نشان دیالیز صفاقی، نشان کاندید جراحی پیوند کلیه و نشان پس از جراحی پیوند کلیه می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده 9 اساسنامه صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با ارائه مدارک و مستندات به اداره کل بیمه سلامت استان پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه، بهره‌مند شوند.

شناسه خبر 77783