شناسه خبر:77822
1402/10/12 09:50:23

سپهرغرب، گروه خبر: معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اسدآباد گفت: هرگونه عرضه شیر خشک یارانه‌ای با نرخ آزاد در سطح داروخانه‌ها ممنوع بوده و درصورت گزارش با داروخانه متخلف برخورد می‌شود.

رسول اسدی‌منش اظهار کرد: همه داروخانه‌هایی که با بیمه سلامت قرارداد دارند، موظف هستند شیر خشک یارانه‌ای را پس از دریافت به مصرف‌کننده عرضه کنند.

وی مطرح کرد: درحال حاضر نوزادان زیر دو سال ماهانه 10 قوطی شیر خشک یارانه‌ای و 10 قوطی به‌صورت آزاد سهمیه دارند؛ ضمن اینکه به کودکان دو تا 6 سال نیز 10 قوطی شیر خشک با ارز آزاد تعلق می‌گیرد.

اسدی‌منش ادامه داد: با توجه به قاچاق شیر خشک و به تبع آن مشکلات کمبود شیر خشک در بازار، طرح اجرایی سیاست‌های توزیع و عرضه شیر خشک مانند طرح دارویار درحال اجرا است.

وی تصریح کرد: با این سیاست خوشبختانه کارخانه‌ها به‌وفور درحال تولید شیر خشک هستند و از طرفی نیز واردات شیر خشک درحال انجام بوده و به اندازه کافی شیر خشک تولید شده و درحال توزیع است.

اسدی‌منش خاطرنشان کرد: ممکن است یک یا دو قلم از برخی شیر خشک‌ها در سطح داروخانه‌ها موجود نباشد که این مشکل درحال مرتفع شدن بوده و به‌زودی تأمین آن انجام می‌گیرد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی همچنین یادآور شد: یک نوع از شیر به‌نام «ببلاگ» پیش از این توسط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با کوپن بین کسانی‌ که در تأمین شیر خشک مشکل داشتند و یا دارای نوزاد دو و یا سه‌قلو بودند، توزیع می‌شد که کارخانه آن ‌به‌علت مشکلات فنی تعطیل است؛ البته مشکل حل شده و درحال تولید مجدد بوده که مشکل توزیع این نوع از شیر خشک نیز به‌زودی حل خواهد شد.

اسدی‌منش در ادامه از دریافت سه مجوز برای راه‌اندازی سه داروخانه جدید در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: از این سه مجوز جدید یکی از داروخانه‌ها به‌تازگی راه‌اندازی شده و یک داروخانه تا پایان هفته‌ جاری و داروخانه جدید دیگر هم در ماه آینده افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: درحال حاضر شهرستان اسدآباد دارای 10 داروخانه بوده که مؤسس یکی از این واحدهای داروخانه فوت کرده و یکی از داروخانه‌ها نیز برای عرضه و توزیع، شیر خشک دریافت نمی‌کند.

شناسه خبر 77822