شناسه خبر:77838
1402/10/12 11:10:56
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

فارغ‌التحصیلان کردستانی در کنار تحصیل مهارت فرا بگیرند

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تحصیلات دانشگاهی و داشتن مدرک منجر به ایجاد اشتغال نمی‌شود بلکه فارغ‌التحصیلان کردستانی در کنار آن باید مهارت‌های لازم را برای ایجاد کسب و کار نیز فرا بگیرند.

 
فرزاد پیشکاری روز دوشنبه در دهمین نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، اظهار کرد: مهارت‌آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور می‌شود.

وی آموزش و مهارت‌آموزی را مهم‌ترین سرمایه کشور دانست و افزود: آموزش، مهارت و توانمندسازی باید در اولویت تربیتی فرزندان در خانواده‌ها و نظام آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین مکان برای آموزش، توانمندسازی و مهارت‌آموزی افراد به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان است.

پیشکاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را مقدمه‌ای برای مهارت آموزی و توانمندسازی جوانان به‌منظور ایجاد اشتغال خواند و گفت: با گذراندن این دوره‌ها و تلاش و همت شبانه‌روزی، زمینه اشتغال در جامعه فراهم خواهد شد.

وی آموزش و مهارت‌آموزی کارگران را نیز از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت کار عنوان کرد و افزود: این آموزش‌ها موجب مهارت‌آموزی و ارتقای سطح علمی در کارگران به‌ویژه کارگران ساختمانی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: با آموزش و مهارت‌آموزی کارگران شاهد کاهش حوادث کارگری خواهیم بود.

سید علی علوی سرپرست جدید اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز در این نشست با قدردانی از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در پشتیبانی و حمایت از آموزش و مهارت آموزی دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران و فارغ التحصیلان دانشگاهی، گفت: همدلی و وفاق در میان مدیران عضو شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان به چشم می‌خورد و این اتحاد در سفر ریاست محترم جمهور به کردستان و در بر پایی میز خدمت و خدمت‌رسانی به جامعه کاملاً مشهود و مشخص بود.

 

شناسه خبر 77838