شناسه خبر:77851
1402/10/12 11:56:40

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه همه‌ساله با ورود به فصل سرد سال سوانح رانندگی کاهش می‌یافت، گفت: امسال هم کاهش 15 درصدی سوانح جاده‌ای پیش‌بینی شده بود، اما با توجه وضعیت جوی، این انتظار فعلاً محقق نشده است.

سرهنگ علی فکری روز یکشنبه اظهار کرد: داده‌های آماری گویای این است که هوای بهاری همدان و کاهش بارش‌ها در فصل پاییز و زمستان، تأثیری در کاهش ترددها و مسافرت‌های برون‌شهری نداشته است؛ بنابراین روند نزولی سوانح را در این فصول شاهد نبوده و میزان تصادفات با مدت مشابه سال گذشته یکسان است.

وی ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل بروز سوانح در جاده‌های برون‌شهری، تردد با سرعت غیر مجاز است که با ورود به فصل بارندگی، به‌علت لغزندگی سطح جاده، رانندگان مجبور به تردد با سرعت مطمئنه می‌شوند که این مسئله موجب می‌شود تا در این بازه زمانی از سال، شاهد کاهش تصادفات باشیم که امسال این‌گونه نبوده است.

رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: امسال میزان بارش‌ها در فصل پاییز و زمستان رو به کاهش بوده و هوای بهاری را در فصل زمستان شاهد بوده‌ایم که تداوم این روند موجب افزایش میزان سوانح رانندگی در جاده‌های برون‌شهری شده است.

سرهنگ فکری با بیان اینکه این افزایش تصادف مربوط به همه مسیرهای برون‌شهری است، ادامه داد: تیم‌های پلیس راه به‌منظور تأمین ایمنی کاربران جاده و کاهش سوانح رانندگی در مسیرهای برون‌شهری مستقر هستند و 24 ساعته مسیرها را پایش و کنترل می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه بخشی از سوانح جاده‌ای ناشی از مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی رانندگان است، گفت: هنگام مه‌گرفتگی باید در گام نخست از مه‌شکن استفاده کرده و حین ورود به مسیرهای مه‌آلود، چراغ‌های چشمک‌زن و هشدار را روشن کرد.

سرهنگ فکری اضافه کرد: رانندگان از توقف در جاده‌های مه‌آلود پرهیز کنند و درصورت ضرورت توقف، خودرو را به‌جای سطح آسفالت، به منتهی‌الیه جاده هدایت کرده و در پارکینگ‌های پیش‌بینی‌شده توقف کنند.

وی افزود: محدودیت دید موجب خستگی چشم راننده شده؛ بنابراین رانندگان باید با آمادگی کامل و استراحت کافی وارد جاده‌های مه‌آلود شوند.

رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: به‌منظور پیشگیری از بخارگرفتگی شیشه‌های داخل خودرو، باید سیستم تهویه خودرو را روشن کرد تا هوا در داخل وسیله نقلیه جریان داشته باشد.

سرهنگ فکری تأکید کرد: توجه کامل راننده به جلو ضروری است، چراکه احتمال برخورد با مانع یا وسیله نقلیه‌ای که به‌علت تصادف داخل جاده متوقف شده، وجود دارد.

 

 

شناسه خبر 77851