شناسه خبر:77852
1402/10/12 11:58:00

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: 25 اثر صنایع دستی هنرمندان همدانی نشان اصالت ملی کسب کرد.

اسدالله ربانی‌مهر صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران در سالن فرمانداری همدان با اشاره به برگزاری هفتمین دوره نشان اصالت ملی صنایع دستی غرب کشور، اظهار کرد: از 258 اثر ارائه‌شده توسط هنرمندان صنایع دستی استان‌های غرب کشور، 113 اثر موفق به کسب نشان اصالت شد که از این میزان 37 اثر از آنِ استان و 25 اثر متعلق به هنرمندان صنایع دستی همدان است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی همدان از گذشته تا امروز جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد، افزود: بسیاری از آثار هنرمندان همدانی دارای نشان ملی و جایگاه ملی و بین‌المللی هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان یادآور شد: بشقاب سفالی، جام معرق، ساز کمانچه و قانون، کیف چرمی، جانمازی و میز پته‌دوزی، چرتکه، ساز تار و سنتور، جلیقه و شکلات‌خوری مشبک از مهم‌ترین آثار هنرمندان صنایع دستی همدان هستند که نشان ملی اصالت را دریافت کردند.

وی با تأکید بر اینکه توسعه حوزه صنایع دستی علاوه‌بر اینکه باعث اشتغال‌زایی است نشانه توجه به فرهنگ و آداب و رسوم گذشته نیز هست، خاطرنشان کرد: این آثار در دنیای مدرن امروز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ به‌طوری که جامعه نیازمند نگاه جدیدی به حوزه صنایع دستی است، به‌ویژه که همدان در این حوزه ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد.

ربانی‌مهر در پایان گفت: ایجاد خانه‌های خلاق در حوزه فرش و صنایع دستی کمک بزرگی به احیای صنایع دستی در همدان به‌شمار می‌رود که باید پیگیری لازم برای راه‌اندازی آن انجام شود.

 

 

شناسه خبر 77852