شناسه خبر:77854
1402/10/12 12:04:21

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: روند انجام بخشی از طرح‌هایی که توسط شهرداری در حال اجرا است به خوبی انجام می‌شود، اما تکمیل برخی از طرح‌ها از جمله موزه تنوع زیستی که عمری 16 ساله دارد، با کندی مواجه است.

«سید وحید میرنظامی» روز دوشنبه، افزود: ساخت ساختمان موزه تنوع زیستی اراک در محل باغ وحش در سال 1386 آغاز و تاکنون نیمه تمام باقی مانده است.

وی بیان کرد: شورای دوره ششم این مسئله را پیگیری و در بودجه سال جاری مبلغ 140 میلیارد ریال برای ادامه روند تکمیل طرح در نظر گرفت.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: باوجود بودجه در نظر گرفته شده، روند اجرای تکمیل این طرح در فاز اول قابل قبول نیست و از شهرداری انتظار می‌رود که کار را با سرعت بیشتری انجام دهد.

میرنظامی با اشاره به این نکته که ساختمان نیمه تمام این طرح به دلیل فرسودگی نیاز به ترمیم در بخشی از قسمت‌ها دارد، گفت: نظارت شورای شهر بر تکمیل این طرح به صورت جدی ادامه دارد تا در آینده شاهد هدررفت سرمایه بیت‌المال نباشیم.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم این کمیسیون، بازدید از بخش‌های مختلف بازار اراک بود که در نهایت در این خصوص با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل اوقاف و امور خیریه، هیئت امنای بازار اراک و دیگر دستگاه‌های مرتبط، نشستی برگزار و ستاد راهبری و مدیریتی تشکیل شد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به این نکته که در صورت بارندگی در قسمت‌هایی از بازار احتمال ریزش وجود دارد، گفت: تمامی این موارد در ستاد بررسی و نظارت دقیق از طریق کمیسیون نظارت شورای شهر بر اجرای مصوبه‌ها صورت می‌گیرد.

میرنظامی با تاکید بر اهمیت انجام بازدید و نظارت بر انجام طرح‌ها عنوان کرد: به عنوان نمونه بازدید میدانی از میزان پیشرفت پروژه میدان امام حسین(ع) و میدان امام خمینی(ره) به صورت مستمر انجام می‌شد که در نهایت، این بازدیدها در تکمیل طرح‌های مذکور اثرگذار بود و بهره‌برداری از طرح‌ها زودتر از موعد انجام شد.

 

 

شناسه خبر 77854