شناسه خبر:77896
1402/10/13 11:20:43

استاندار همدان گفت: 9 قرارداد تجاری در سفر هیئت تجاری اتاق تعاون استان به اقلیم کردستان عراق منعقد شد که بی‌سابقه‌ بوده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز سه‌شنبه در نشست صمیمی با اعضای هیئت‌مدیره‌ اتاق تعاون با بیان اینکه 9 قرارداد تجاری در سفر هیئت تجاری اتاق تعاون استان به اقلیم کردستان عراق منعقد شد که بی‌سابقه‌ بوده است و با اشاره به اینکه رویکرد اتاق تعاون استان در مراودات تجاری و صادرات با دیگر کشورها باید تقویت شود، افزود: در سفری که اعضای اتاق تعاون استان در آبان‌ماه سال‌ جاری در قالب هیئت تجاری به استان سلیمانیه اقلیم کردستان داشتند، مشخص شد که تجار اقلیم به روابط تجاری با فعالان اقتصادی استان همدان بسیار علاقه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی بخش تعاون است که در کنار بخش‌های دولتی و خصوصی فعال است، ادامه داد: با حمایت‌های بیش‌ازپیش دولت مردمی و انقلابی ایران قوی در استان از تعاونی‌ها، شاهد پویایی فعالیت در این بخش هستیم.

استاندار همدان تأکید کرد: رویکرد صادرات باید به سمت محصولات صنعتی و معدنی فرآوری‌شده و خدمات فنی و مهندسی سوق پیدا کند.

قاسمی‌فرزاد افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسب و وجود یک‌هزار و 900 جاذبه و اثر گردشگری در استان و همین‌طور فراهم شدن زیرساخت‌های گردشگری سلامت در همدان، از تجار، گردشگران و مردم کشورهای همسایه برای سفر به استان دعوت شود.

وی خاطرنشان کرد: تقویت اتاق تعاون در کاهش فاصله طبقاتی مؤثر است و هرچه این بخش گسترده‌تر شود، افراد بیشتری منتفع می‌شوند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب‌ اسلامی تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا بخش تعاون تقویت شود، اظهار کرد: تعاونی‌ها سیاست‌ راهبردی از «مزرعه تا سفره» را با کاهش حلقه‌های واسط دنبال کنند.

استاندار همدان تأکید کرد: تعاونی‌های منطقه‌ای شهرستانی، محلی و منطقه‌ای شکل بگیرد و تقویت شود تا فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه فعالیت صادراتی اتاق تعاون رشد چشمگیری داشته است، افزود: اتاق تعاون تعاملات و ارتباطات خود را توسعه و روابط را با اقلیم کردستان و کشورهای همسایه افزایش دهد.

به گفته وی استان همدان در کریدور غرب کشور است و دارایی‌های ویژه‌ای دارد که یک مزیت نسبی است.

 

شناسه خبر 77896