شناسه خبر:77905
1402/10/13 11:44:02
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی همدان مطرح کرد:

احداث 136 هکتار شهرک گلخانه‌ای در فامنین

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و درصورت تخصیص پساب و مجوز حفر چاه، 136 هکتار شهرک گلخانه‌ای در شهرستان فامنین احداث می‌شود.‌

امیرعباس کردیان از احداث شهرک گلخانه‌ای 100 هکتاری در روستای فیض‌آباد فامنین به‌منظور تولید گل شاخه‌بریده خبر داد و اظهار کرد: مکاتبات لازم برای گرفتن موافقت‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم چون برق و گاز برای تحقق این شهرک گلخانه‌ای فراهم شده است، افزود: به‌منظور تأمین آب نیز به دنبال تخصیص پساب فاضلاب هستیم.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجا که پساب برای تولید صیفی‌جات استفاده نمی‌شود، در این گلخانه گل شاخه‌بریده تولید می‌شود که از بازار خوب داخلی و خارجی برخوردار است.

کردیان در ادامه تصریح کرد: درحال حاضر تنها یک گلخانه گل شاخه‌بریده در استان فعال است که محصولات خود را قبل از تولید پیش‌فروش و صادر می‌کند.

وی در بخش دیگر به نیاز آبی این شهرک گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: سالانه 800 هزار متر مکعب نیاز آبی این شهرک گلخانه‌ای بوده که از محل پساب فاضلاب پیش‌بینی شده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان یادآور شد: با موافقت تخصیص پساب، احداث این گلخانه سال آینده آغاز می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه احداث شهرک گلخانه در منطقه کله‌سر فامنین نیز در 36 هکتار پیگیری می‌شود، تصریح کرد: تاکنون یک‌چهارم آب مورد نیاز این طرح تأمین شده است؛ به‌طوری که در انتظار مجوز حفر چاه برای تأمین بخش دیگر نیاز آبی این شهرک هستیم.

 

 

شناسه خبر 77905