شناسه خبر:78060
1402/10/17 11:48:18

سپهرغرب-گروه تیک:مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: عدم ارایه آمار و ارقام از رشد اقتصاد صنعت بازی کشور، مانع تصمیم‌گیری در بخش‌های حاکمیتی، سیاست‌گذاری و سرمایه‌گذاری برای ورود به این حوزه می‌شود.

دومین پیش رویداد نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر با موضوع بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازی ایران با حضور نمایندگان 50 شرکت بازی‌ساز، ناشر و سرمایه‌گذار در مجموعه 100 استارتاپ برگزار شد

محمدامین حاجی‌هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: پس از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اعلام می‌شود که در مدت برگزاری نمایشگاه 400 میلیارد تومان کتاب به فروش رفت یا فلان فیلم سینمایی به فروش 300 میلیارد تومانی رسیده است. این اعداد و ارقام برای سرمایه‌گذار و سیاست‌گذار دیدگاه و حس ایجاد می‌کند. صنعت بازی در ایران دستاوردها و موفقیت‌هایی کسب کرده و به درآمد و حتی صادرات رسیده است. ولی به دلیل عدم ارائه و رسانه‌ای کردن آن، سرمایه‌گذار و حاکمیت نتوانسته ارتباط قوی با این حوزه برقرار کند.

وی ادامه داد: صنعت بازی‌سازی ایران به نسبت دهه 80 رشد بسیار خوبی پیدا کرده و در بخش بازی‌های موبایلی بازار و درآمد خوبی دارد. درآمد تعدادی از بازی‌هایی که در خارج از کشور منتشر شده‌اند، چند برابر فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی است که ساخته می‌شود. اما این مسئله را هیچ‌کس جز همان افراد فعال در اکوسیستم صنعت بازی، نمی‌داند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: تا وقتی اراده‌ای برای نشان دادن اقتصاد حوزه بازی و جذابیت‌های آن وجود ندارد، به نظر می‌رسد که این حوزه در کشور رشد خوبی پیدا نمی‌کند. از این جهت چنین رویدادهایی می‌تواند بخش‌های جذاب صنعت بازی را به نمایش بگذارد و با معرفی و اعلام درآمدهای به دست آمده، می‌توانیم نظر سرمایه‌گذاران را به این حوزه جلب کنیم.

حاجی‌هاشمی در پایان گفت: ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تلاش هستیم ارتباط میان فعالان این صنعت و بخش‌های مختلف حاکمیت را ایجاد کنیم و امیدواریم برگزاری این پیش رویداد و رویداد سرمایه‌گذاری در نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر مقدمه‌ای برای این مهم باشد.

 

 

شناسه خبر 78060