شناسه خبر:78083
1402/10/18 10:21:54
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان همدان خبر داد:

برگزاری نشست مشترک برای لیگ علمی پایا و طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان همدان از برگزاری نشست مشترک معاونت آموزش متوسطه، سازمان بسیج دانش‌آموزی و اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان درخصوص لیگ علمی پایا و طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان همدان، احمد آقامحمدی از برگزاری نشست مشترک معاونت آموزش متوسطه، سازمان بسیج دانش‌آموزی و اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان درخصوص لیگ علمی پایا و طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها آمادگی برای ورود به مدارس تیزهوشان به‌ویژه در مناطق کمتربرخوردار را افزایش می‌دهد و موجب تعمیق و تثبیت آموخته‌های دانش‌آموزان شده و عدالت آموزشی را گسترش می‌دهد.

آقامحمدی افزود: ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین و بهره بردن از تمام ظرفیت‌ها به‌منظور مشارکت در پرورش، دانش‌افزایی، توانمندسازی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی و پژوهشی، از ضروریات آموزش‌وپرورش است.

وی اضافه کرد: هدف از این طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان به‌ویژه در مناطق کمتربرخوردار و گسترش عدالت آموزشی با تمرکز بر ارتقای دانش و مهارت عمومی دانش‌آموزان دوره‌های آموزشی مکمل به‌صورت برخط با بهره‌گیری از مدرسان مجرب و اثربخش بوده و مزیت دیگر این طرح، امکان دسترسی به محتواهای ضبط‌شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان همدان اشاعه فرهنگ کار گروهی، ترویج روحیه خودباوری، ایجاد پویایی و رونق و تبادل علمی در میان دانش‌آموزان و شناسایی و حمایت نخبگان را از اهداف این طرح برشمرد و بیان کرد: لیگ پایا یک مسابقه علمی بین دانش‌آموزان کشور است که در لیگ‌ها و عناوین مختلفی در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار شده و در آن دانش‌آموزان پایه ششم تا یازدهم در گروه‌های سه تا پنج‌نفره به رقابت می‌پردازند.

آقامحمدی با اشاره به برگزاری لیگ علمی پایا، تصریح کرد: مدارس، ثبت‌نام این طرح را از دهم دی‌ماه آغاز می‌کنند و موفقیت این طرح در گرو اطلاع‌رسانی کامل و جامع و آموزش خانواده در جلسات توجیهی برای خانواده‌های دانش‌آموزان است.

 

 

شناسه خبر 78083