شناسه خبر:78085
1402/10/18 10:24:56

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از اختصاص 10 هزار و 300 قطعه زمین رایگان برای متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان همدان خبر داد.

مسعود رضایی روز یکشنبه ابراز کرد: در پنجمین نشست شورای عالی مسکن، مصوب شد یک میلیون قطعه زمین در سطح روستاهای کشور شناسایی و با هدف طرح تأمین مسکن معیشت‌محور، به طرح هادی روستاها اضافه شود.

وی اظهار کرد: امسال 500 هزار قطعه زمین در کشور به این طرح اختصاص داده شده که سهم استان همدان برای سال جاری 10 هزار و 300 قطعه است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان تصریح کرد: با بررسی‌های انجام‌شده 480 هکتار از زمین‌های منابع ملی مورد نیاز این طرح در 29 روستای استان شناسایی شده و در مراحل اداری و نقل و انتقال برای اجرا است.

وی ادامه داد: سهم بخش مرکزی شهرستان از این طرح هنوز مشخص نشده است و درصورت شناسایی زمین، اعلام عمومی می‌شود.

رضایی تأکید کرد: این زمین‌ها به‌صورت انفرادی برای ساخت واحدهای مسکونی تک‌واحدی به سرپرستان خانوارهایی که در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند، واگذار می‌شود.

وی افزود: افرادی که قصد مهاجرت معکوس از شهر به روستا را دارند، شامل این طرح می‌‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان بیان کرد: متراژ زمین‌های درنظر گرفته‌شده بین 200 تا 500 متر مربع است و برای ساخت و تکمیل آن متقاضیان با بهره‌مندی از تخفیفات درنظر گرفته‌شده، از 350 میلیون تومان وام ساخت مسکن روستایی بهره‌مند خواهند شد.

وی تأکید کرد: تعدادی از این زمین‌ها نیز به خانواده‌های دارای شرایط خاص و معلول واگذار شده و درحال تکمیل است.

 

شناسه خبر 78085