شناسه خبر:78129
1402/10/19 10:29:07

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: اگرجوان ما در سنین جوانی در مسیر دین قرار بگیرد، در بزرگسالی انسانی متدین خواهد بود، بنابراین باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق کاری کنیم که هیچ مسجدی، خالی از معتکف نباشد.

آیت‌الله حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در دیدار مدیران مرتبط با برگزاری اعتکاف، ضمن تأکید‌بر اینکه اعتکاف یک حرکت اسلامی، الهی، معنوی و یک فرصت استثنایی برای مردم متدین به خصوص نسل جوان است، اظهار کرد: اگر اطلاع‌رسانی و برنامه‌‌ریزی مناسب صورت بگیرد، غالب خانواده‌ها تمایل دارند که فرزندانشان در فضای اعتکاف قرار بگیرند و این فضا را تجربه کنند.

وی با اشاره به اهمیت حضور جوانان در اعتکاف، گفت: حضور بزرگترها در اعتکاف بسیار خوب است، اما همانگونه که پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید باید جوانان را دریابیم و آن‌ها را تشویق به حضور در اعتکاف کنیم. اصل کار و جایی را که دشمن هدف گرفته، نسل جوان است و اگرجوان ما در سنین جوانی در مسیر دین قرار بگیرد، در بزرگسالی انسانی متدین خواهد بود. بنابراین باید با برنامه‌ریزی درست و دقیق کاری کنیم که هیچ مسجدی، خالی از معتکف نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با مروری بر اهمیت و ضرورت مردمی‌سازی امور، به‌ویژه در مسائل فرهنگی، اظهار داشت: درخصوص مقوله‌های فرهنگی، نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌) بر این ‌است که باید مسائل فرهنگی را مردمی‌سازی کنیم، زیرا مسائل فرهنگی درصورتی که مردمی‌سازی شوند، پیش می‌روند و موفقیت حاصل می‌شود.

وی با تصریح اینکه آینده کشور در دست جوانان دانشگاهی است، عنوان کرد: می‌طلبد که در بحث اعتکاف، توجه جدی و ویژه‌ای به محیط‌های دانشگاهی شود زیرا در دانشگاه جوان‌های بسیار مومن، متدین و ثابت‌قدمی حضور دارند و اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای جمع‌شدن جوانان است.

حجت‌الاسلام غفوری در استان با قدردانی از زحمات مسوولان و دست‌اندرکاران اعتکاف، خاطرنشان کرد: ظرفیت استان کرمانشاه در عرصه‌های دینی بسیار بالا است و آمادگی قلبی مردم برای مسائل معنوی و ایمانی بسیار زیاد است، اما باید با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه را برای حضور مردم فراهم کرد.

شناسه خبر 78129