شناسه خبر:78229
1402/10/21 09:13:59

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان از کاهش 13 درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

بهادر اسدی توضیح داد: با برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج، توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش 13 درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در 9 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در کردستان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی در راستای توقف یا کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هرچه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی استان خبر داد و بیان کرد: امسال ارائه آموزش‌های لازم درباره افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش به‌سزایی در کاهش طلاق داشته است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه یکی از تأثیرگذارترین مراجع در کاهش آسیب‌های طلاق، مراکز مشاوره هستند، از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد تمام مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد.

اسدی اظهار کرد: با هدف تحکیم مبانی خانواده، پیشگیری از افزایش اختلاف‌های خانوادگی و طلاق و اهتمام در ایجاد صلح و سازش بین زوجین، در استان کردستان 17 مرکز مشاوره در امر مشاوره پیش از طلاق فعالند.

وی افزود: امیدوارم با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی، بتوانیم شاهد ادامه روند کاهشی تعداد پرونده‌های طلاق در سال‌های آینده باشیم.

شناسه خبر 78229