شناسه خبر:78242
1402/10/21 10:15:01

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: میزان واگذاری تسهیلات ساخت مسکن ازنظر تعداد و حجم در استان همدان رو به رشد است و با تسهیل‌گری صورت‌گرفته از سوی بانک‌ها، پرداخت وام به متقاضیان این حوزه شتاب گرفته است.

امیررضا یوسفیان روز چهارشنبه در نشست شورای تأمین مسکن استان همدان افزود: متناسب با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته شعب بانک‌های معین استان موظف هستند نسبت به واگذاری وام ساخت مسکن تسهیل‌گری کنند.

وی با اشاره به اینکه واگذاری به‌موقع تسهیلات نقش مؤثری در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن دارد، اظهار کرد: بانک‌ها باید سهمیه تعیین‌شده برای واگذاری تسهیلات مسکن در سی‌ودومین شورای مسکن استان را رعایت و براساس این سهمیه تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.

یوسفیان اظهار کرد: بانک‌های معین مکلف هستند با هماهنگی دفاتر مرکزی، سهمیه تسهیلات مسکن در بخش‌های بازآفرینی، روستایی، خودمالکی و طرح نهضت ملی مسکن را به‌موقع برای استان جذب کنند.

وی بیان کرد: انجام تکالیف واگذارشده به بانک‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته و نسبت به سال گذشته به رشد 48 درصدی رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: سهم هر بانک برای واگذاری تسهیلات مسکن مشخص است و اعتبارات متناسب با این سهمیه جذب می‌شود.

بیش از 121 هزار نفر در استان همدان به‌عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت‌نام وزارت راه و شهرسازی در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند.

دولت سیزدهم قرار است در طول چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن، 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای استان همدان بسازد.

براساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال 1395 استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

براساس این آمار، شهر همدان با تراکم 114 نفر در هکتار، یکی از پُرتراکم‌ترین شهرهای کشور است؛ درحالی که این عدد برای شهرهای یزد 14 و زنجان 19 نفر در هکتار ثبت شده است.

استان همدان با وسعتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی 88 نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.

هم‌اینک برای 16 شهر از 32 شهر استان همدان زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.

 

شناسه خبر 78242