شناسه خبر:78296
1402/10/23 09:37:59
معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان:

سربازان وظیفه مهارت‌های صنایع‌ دستی را در همدان فرا می‌گیرند

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: سربازان وظیفه مهارت‌های صنایع‌ دستی را در همدان فرا می‌گیرند.

محمدرضا خلجی اظهار کرد: با هدف توانمندسازی مهارتی کارکنان وظیفه در حوزه صنایع‌ دستی و فراهم‌سازی بستر اشتغال مولد هنرآموختگان، جلسه هماهنگی در همدان برگزار شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای تفاهم‌نامه وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به‌منظور اجرای مفاد این تفاهم‌نامه، جلسه هماهنگی با حضور مسئولان مربوطه در عمارت باغ نظری همدان برگزار شد.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: این تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی مهارتی جامعه هدف قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و نیز فراهم‌سازی بستر اشتغال مولد هنر‌آموختگان متناسب با ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی منعقد شده است که در همدان نیز به انجام خواهد رسید.

وی افزود: در این دوره‌های آموزشی پس از گذران دوره توسط سربازان گواهینامه پایان دوره آموزشی مهارت‌آموزی به آنان اعطا می‌شود و پس از فراغت از سربازی درصورت علاقه جذب بازار کار در حوزه تخصصی صنایع‌ دستی آموزش‌دیده می‌شوند.

خلجی تصریح کرد: درتلاشیم طراحی و اجرای کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کاربردی صنایع‌ دستی را متناسب با جامعه هدف در دستور کار قرار داده و با برپایی نشست‌های علمی، کنفرانس‌ها و همایش‌ها در رونق اشتغال و مهارت‌آموزی سربازان با همکاری یگان‌های مربوطه نقش خوبی را در مهارت‌آموزی این قشر از جامعه ایفا کنیم.

وی ادامه داد: معرفی هنرآموختگان متخصص و توانمند برای برنامه‌های حمایتی و تسهیلاتی مورد توافق و معرفی کارکنان وظیفه فعال در حوزه صنایع دستی جهت شرکت در دوره‌های آموزشی تکمیلی از دیگر برنامه‌های این معاونت در استان همدان است.

گفتنی است؛ در ادامه جلسه حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

شناسه خبر 78296