شناسه خبر:78327
1402/10/24 10:24:31

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار سنندج گفت: جامعه امروز ما نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص در بین نوجوانان و جوانان است و این امر موجب رشد معنوی و مقابله با بسیاری از ناهنجاری‌ها در می‌شود.

حسن عسکری روز شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه نظام و انقلاب، از برگزاری یادواره شهدای بمباران 28 دی‌ماه و بزرگداشت روز ایثار و مقاومت مردم سنندج در این شهر خبر داد.

وی افزود: یادواره شهدای 28 دی‌ماه و بزرگداشت روز ایثار و مقاومت مردم سنندج با مشارکت ادارات فرهنگی و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این بمباران و نیز تکریم از جانبازان و خانواده‌های این عزیزان در سنندج برگزار می‌شود.

فرماندار سنندج اضافه کرد: دستگاه‌ها در کنار برگزاری ویژه برنامه‌ این روز، برنامه‌های دیگری از قبیل برپایی نمایشگاه عکس در پیاده‌راه فردوسی سنندج، فضاسازی سطح شهر و نیز نقاط بمباران شده انجام دهند و رسانه‌های محلی و مجازی نیز صفحاتی را به این امر اختصاص دهند.

عسکری با اشاره به اینکه بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی موظف هستند یک درصد از بودجه سال جاری خود را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند، گفت: بنیاد شهید شهرستان در این راستا برنامه‌های لازم را احصا و سرفصل‌ها را جهت ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی به فرمانداری ارائه دهد.

در این جلسه هرکدام از ادارات و سازمان‌های مختلف؛ گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های در دست اجرای خود همزمان با یادواره شهدای 28 دی‌ماه سنندج را ارائه کردند.

28 دی ماه سال 1365 بر اثر بمباران هواپیماهای رژیم بعث عراق 220 نفر از شهروندان بی‌دفاع سنندج به شهادت رسیده و 123 نفر هم مجروح شدند.

شناسه خبر 78327