شناسه خبر:78336
1402/10/24 10:59:20
به همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان همدان صورت گرفت؛

تولید و عرضه شارژر ماشین‌‌های الکتریکی در بازار ترکیه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان الوندمدار بهینه‌ساز از تولید و عرضه شارژر ماشین‌‌های الکتریکی (EV chargers) توسط شرکت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری همدان در بازار ترکیه خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری همدان، جهانگیر ملک‌محمدی گفت: این شرکت در حوزه برق و الکترونیک فعالیت دارد و محصولاتی اعم از تله متری و مانیتورینگ به‌منظور نصب در ایستگاه پمپاژ آب در راستای مدیریت مصرف آب ساخته می‌شود.

ملک‌محمدی افزود: شرکت دانش‌بنیان الوندمدار بهینه‌ساز با شرکت آب و فاضلاب استان‌های همدان، قزوین، زنجان، لرستان، کرمانشاه و ارومیه همکاری دارد و تاکنون سه هزار و 500 دستگاه روی ایستگاه‌های پمپاژ آب این مناطق نصب شده است.

به گفته وی، این دستگاه نیز به کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود تحریم‌های پی‌درپی این شرکت به‌منظور ساخت دستگاه sof starter,vfd,inverter تحقیقات خود را از سال 98 آغاز کرد و پس از فرآیند‌های مختلف در این زمینه به‌صورت آزمایشگاهی به مرحله اجرا درآورد و درحال حاضر این دستگاه براساس استانداردهای اروپایی ساخته و در صنعت ملی و بین‌المللی به تولید انبوه رسیده و در بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان الوندمدار بهینه‌ساز از تولید و عرضه شارژر ماشین‌‌های الکتریکی (EV chargers) توسط شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری همدان در بازار ترکیه خبر داد.

وی گفت: این محصول که در تمامی ماشین‌های الکتریکی کاربرد دارد و برای شارژ ماشین‌های برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حاصل تلاش یک‌ساله تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان الوندمدار بهینه‌ساز مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان است.

ملک‌محمدی بیان کرد: این شارژر مطابق با استانداردهای بازارهای هدف اروپا و آمریکا طراحی و ساخته شده است، با استانداردهای شارژ سریع همچون شارژ ترکیبی، CHAdeMO و سوپرشارژرها قابل پیاده‌سازی است و چالش‌های شارژ سریع را برطرف می‌کند.

وی افزود: این محصول قادر است اتومبیل‌های برقی را در بازه زمانی نیم تا 6 ساعت شارژ کامل کند. با توجه به افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی در کشورهای اروپایی و ترکیه، بسیاری از افراد به دنبال استفاده از خودروهای برقی بوده و این محصول می‌تواند به محصولی پُرفروش در بازار ترکیه تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان الوندمدار بهینه‌ساز اظهار کرد: این محصول استانداردهای CE و ROHS را گرفته و درحال ورود قدرتمند به بازار ترکیه و به ویژه اتحادیه اروپا است؛ این محصول در سه مدل شارژرهای خانگی، صنعتی و قابل حمل ساخته شده است.

شناسه خبر 78336