شناسه خبر:78341
1402/10/24 11:10:58
رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر همدان:

ضرورت سامان‌دهی روزبازارها و نظارت مستمر بر نحوه فعالیت آن‌ها

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی امور اداری شورای اسلامی شهر همدان بر سامان‌دهی روزبازارهای سطح شهر و نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت آن‌ها تأکید کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مرتضی کرباسیان در جلسه کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا ابراز کرد: سامان‌دهی روزبازارها مطالبه جدی اعضای شورای اسلامی شهر است که باید با هدف اجرای ضوابط فعالیت و بهبود وضعیت روزبازارها، انجام شود.

کرباسیان با بیان اینکه باید به روزبازارها با دید آموزش‌های شهروندی توجه کرد، اظهار کرد: در این راستا باید یک ساختار درست و اصولی برای فعالیت روزبازارها تعریف شود؛ به‌صورتی که فعالیت این مراکز باعث رضایتمندی شهروندان باشد و نه اینکه به یک معضل شهری تبدیل شود.

وی همچنین به مشکلات فعالیت مشاغل مزاحم اشاره کرد و یادآور شد: سامان‌دهی وانت‌بارها امری ضروری است و این امر باید در کمربندی دوم و سوم انجام پذیرد.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی امور ادرای شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: ایجاد شهرک‌های صنفی در سامان‌دهی مشاغل مزاحم می‌تواند مؤثر باشد.

   کاوسی‌امید: ضرورت تعیین مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در شهر

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: لازم است در چهار نقطه شهر مکان‌هایی را برای اسکان موقت و اضطراری شهروندان در زمان‌های بحران شناسایی کنند و زیرساخت‌ها و امکانات اولیه نیز برای آن‌ها تعبیه شود.

اکبر کاوسی‌امید اسکان اضطراری در مدیریت بحران و مکان‌یابی آن‌ها به‌منظور کاهش آسیب‌پذیری را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: می‌توانیم از این چهار مکان مورد نظر در مواقع غیر بحرانی برای سامان‌دهی روزبازارها استفاده کرد که این امر همت مدیریت شهری را می‌طلبد.

کاوسی‌امید همچنین به سامان‌دهی خودروها و وانت‌های بارفروش سطح شهر اشاره کرد و افزود: این خودروها باعث سد معبر شده و باید متولی مشخصی برای نظارت و کنترل آن‌ها تعیین شود.

شناسه خبر 78341