شناسه خبر:78354
1402/10/24 12:11:05

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در حال حاضر تعداد پرونده‌های تخلف مربوط به حوزه محیط زیست که در مراجع قضائی استان در جریان است، 420 فقره است.

اقبال حمیدی اظهار کرد: در حال حاضر 16 پاسگاه محیط‌بانی در استان وجود دارد که از این تعداد 9 پاسگاه فعال و هفت پاسگاه دیگر هم در حال تجهیز است.

وی با اشاره به اینکه سال جاری تا پایان آذرماه با تلاش محیط‌بانان و یگان حفاظت محیط زیست استان 245 متخلف شکار و صید در استان دستگیر شدند، افزود: این افراد تحویل مقامات قضائی داده شده است.

وی بیان کرد: امسال 976 مورد صیدغیرمجاز آبزیان، 149 مورد زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پرندگان و 26 مورد هم زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پستانداران توسط یگان حفاظت محیط زیست استان و محیطبانان کردستان شناسایی و ثبت شده است.

**شناسایی 132 مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده در کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: 12 مورد شروع به شکار و 132 مورد هم نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده طی این مدت در استان شناسایی و ثبت شده است.

حمیدی ادامه داد: در نتیجه بازرسی‌های انجام‌شده توسط یگان حفاظت محیط زیست در سطح استان 11 سلاح غیرمجاز، 23 سلاح مجاز و 931 فقره ادوات و وسایل شکار کشف شده است.

**245 متخلف محیط زیست به مراجع قضائی معرفی شدند

وی اعلام کرد: مجموع تخلف‌های کشف‌شده زیست محیطی در این مدت 209 فقره و تعداد متخلفان هم 245 نفر بودند که پرونده آن‌ها تحویل مراجع قضائی داده شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد پرونده‌های تخلف مربوط به حوزه محیط زیست که در مراجع قضائی استان در جریان است، 420 فقره است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان به وظایف یگان حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: راهبری و تدوین برنامه‌های عملیاتی برای مقابله با شکار و صید غیرمجاز و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با محیط‌بانان و نحوه به‌کارگیری سلاح سازمانی ازجمله این وظایف است.

*‌*جلوگیری از قاچاق حیات وحش رسالت یگان حفاظت محیط زیست کردستان

حمیدی اضافه کرد: ساماندهی مجوز حمل سلاح سازمانی و تجهیزات انفرادی محیط بانان، تهیه ملزومات اطفای حریق و مشارکت در برنامه‌های ستاد بحران و برگزاری جلسات با نیروی انتظامی و تعامل همکاری آن‌ها در جلوگیری از قاچاق حیات وحش ازجمله دیگر وظایف یگان حفاظت محیط زیست کردستان به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: خرید پوشاک و جیره غذایی، پیگیری امورات مربوط به حق الکشف، میدان تیر و صدور کارت همیار محیط بان از دیگر وظایف یگان حفاظت محیط زیست است

 

شناسه خبر 78354