شناسه خبر:78359
1402/10/24 12:20:47

سپهرغرب-گروه خبر:بلوار "ملاحسینی" کرمانشاه - حدفاصل آرامستان بهشت زهرا(س) و شهرک ملاحسینی - با حضور استاندار و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، در مراسم افتتاح این بلوار، با بیان اینکه این بلوار شهرک ملاحسینی را از بن‌بست خارج می‌کند، گفت محله ملاحسینی یکی از محلات کم‌برخوردار شهر کرمانشاه است که متاسفانه فاقد راه دسترسی و فاقد وسایل حمل و نقل عمومی می‌باشد و مردم این محله مجبور بودند برای رسیدن به وسایل حمل و نقل عمومی مسیر طولانی را پیاده‌ طی کنند.

نوروزی گفت در همین راستا ساخت این بلوار در دستور کار قرار گرفت تا ضمن ایجاد راه دسترسی برای مردم این محله، بتواند زمینه توسعه این شهرک را فراهم کند.

وی افزود: ایجاد راه دسترسی نه تنها برای مردم این محله و سایر محلات حاشیه نشین فواید بسیاری دارد، بلکه سود و منفعت آن به کل شهر می‌رسد، چرا که با توسعه شبکه معابر در اطراف حاشیه شهر، ترافیک مرکز شهر کمتر شده و علاوه بر این مصرف سوخت کاهش پیدا کرده و از میزان آلاینده‌های هوا هم کم می‌شود.

نوروزی همچنین با اشاره به شروع پروژه نهضت ملی مسکن در کرمانشاه گفت: بخشی از این پروژه در اطراف چنین شهرک‌هایی است و ایجاد راه دسترسی برای آن‌ها می‌تواند در اجرای هرچه بهتر این پروژه ملی کمک ‌کند.

شهردار کرمانشاه گفت: قرار است در کرمانشاه بیش از چند هزار واحد مسکن ملی احداث شود که عمده این پروژه‌ها در حاشیه‌های شهر خواهد بود، بنابراین ایجاد معابر و راه دسترسی می‌تواند کمکی به اجرای هرچه بهتر این پروژه‌ها باشد.

وی به وجود کارگاه‌های بازیافت در انتهای شهرک ملاحسینی نیز اشاره و تصریح کرد: در گام بعدی این کارگاه‌ها جمع‌آوری شده و به شهرک بازیافت انتقال پیدا می‌کند و این امر کمک شایانی به بحث بهبود محیط زیست در این محله خواهد داشت.

حمید اعتصام فر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه نیز طول بلوار ملاحسینی را 1083 متر اعلام و تصریح کرد: این معبر دارای دو باند با عرض 10 متر می‌باشد.

به گفته معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه برای اجرای این پروژه بیش از 28 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

اعتصام‌فر گفت: در این معبر 24 هزار متر مربع آسفالت انجام شده است.

 

شناسه خبر 78359