شناسه خبر:78380
1402/10/25 11:25:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: امسال تاکنون 85 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به هزار و 239 طرح به متقاضیان در استان پرداخت شده است.

فرزاد پیشکاری ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک را از سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم دانست و اظهار کرد: اعتبارات ابلاغی سال‌جاری برای تسهیلات مشاغل خانگی 140 میلیارد تومان بوده است که تاکنون یک هزار و 620 طرح به مبلغ 118 میلیارد تومان آن به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش دریافتی از بانک‌ها، تاکنون 85 میلیارد تومان با اشتغال‌زایی یک هزار و 381 نفر معادل 86 درصد از تسهیلات به متقاضیان در قالب (مستقل و پشتیبان) پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی با نرخ سود چهار درصد از طریق ثبت‌نام در سایت مشاغل خانگی پرداخت می‌‌شود، گفت: جامعه هدف این تسهیلات، زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

پیشکاری با تأکید بر اینکه فعالان حوزه مشاغل خانگی برای راه‌اندازی کسب‌ و کار خانگی حمایت مالی می‌شوند، افزود: تسهیلگری و مانع‌زدایی در صدور مجوزهای کسب‌ و کار، به‌ویژه مجوز مشاغل خانگی ازجمله دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه اشتغال‌زایی است.

به گفته وی، در طرح مشاغل خانگی، متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir ثبت‌نام می‌کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام می‌دهند.

وی به مزایای کسب و کارهای مشاغل خانگی اشاره کرد و اظهار داشت: امکان انجام فعالیت اقتصادی در محل سکونت متقاضی و استفاده از نیروی اعضای خانواده موجب حذف هزینه­‌هایی چون تهیه بنگاه تجاری شده و موجب ایجاد درآمد بیشتر برای صاحب کسب و کار و اعضای خانواده وی می‌شود.

این مسئول گفت: کسب و کار خانگی محدود به فعالیت بانوان سرپرست خانوار مانند قالی‌بافی یا تهیه غذا و سایر خوراکی‌ها نمی­‌شود بلکه بسیاری از فعالیت­‌های نوین در زمینه فناوری اطلاعات هم می‌­تواند مصداقی از یک کسب و کار و شغل خانگی باشند.

شناسه خبر 78380