شناسه خبر:78410
1402/10/25 12:40:55

دادستان همدان شناسایی ساختمان‌های ناایمن و ناپایدار و رفع خطر از آن‌ها را وظیفه شهرداری‌ها دانست و گفت: اگر ساختمانی ازنظر سازه‌ای مشکل اساسی دارد، پلمب یا تخلیه کامل شود.

به گزارش یکشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، «حسن خانجانی‌موقر» در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه با محوریت بررسی ساختمان‌های ناایمن همدان شناسایی ساختمان‌های ناایمن و ناپایدار و رفع خطر از آن‌ها را وظیفه شهرداری‌ها دانست و گفت: اگر ساختمانی ازنظر سازه‌ای مشکل اساسی دارد، پلمب یا تخلیه کامل شود. شناسایی ساختمان‌های ناپایدار و ناایمن از مراکز تجمعی ازجمله مدارس، اقامتگاه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، مراکز تجاری و آپارتمان‌ها برای حفاظت از جان و مال مردم، یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: پس از تهیه این فهرست، در مرحله بعد باید مطابق با درجه‌بندی ساختمان‌های پُرخطر، رفع خطر از آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دادستان همدان خاطرنشان کرد: برای ایجاد وحدت رویه بین دستگاهی درباره شناسایی ساختمان‌های ناایمن، کارگروه تخصصی ویژه‌ای تشکیل و براساس یک ضوابط خاص، مشترک و واحد، فهرستی جامع از تعداد ساختمان‌های ناایمن تهیه شود.

 

 

شناسه خبر 78410