شناسه خبر:78413
1402/10/25 12:45:36

شهردار همدان از تصویب 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تقویت حمل‌ونقل عمومی شهر همدان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی از تصویب 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تقویت حمل‌ونقل عمومی شهر همدان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت تقویت حمل‌ونقل و مباحث ترافیکی، یکی از الزامات و ردیف‌هایی که در بودجه شورای اسلامی شهر دیده شده، استفاده از همه ظرفیت‌های شهر و کشور در جهت تأمین منابع مالی برای این بخش است.

وی تأمین منابع مالی برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی را از اولویت‌های مهم مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر همدان بالا است، می‌طلبید هرساله تعداد زیادی اتوبوس به ناوگان شهر اضافه شود که تیرماه امسال 12 دستگاه اتوبوس به این مجموعه اضافه شد.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: قیمت هر دستگاه اتوبوس هشت میلیارد تومان بوده که لازم است از یارانه دولتی هم استفاده کنیم تا بتوانیم در حوزه ارتقای سطح کمی و کیفی اتوبوس‌ها قدم‌های خوبی برداریم.

شهردار همدان به یکی از ردیف‌های مهم در حوزه تأمین منابع مالی اشاره کرد و گفت: طبق بند د تبصره پنج قانون بودجه کشور درخصوص استفاده از اوراق مشارکت، شهرداری‌ها می‌توانند از این ظرفیت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی بهره بگیرند.

حسینی با بیان اینکه این موضوع مهم با پیگیری‌‌ها و حمایت‌های استاندار، شورای اسلامی شهر همدان و شهرداری به نتیجه رسید، افزود: 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت اسلامی توسط وزیر کشور در جهت تقویت حمل‌ونقل عمومی شهر همدان امضا شد.

وی افزود: تلاش داریم تا پایان امسال ارائه تضمین‌های لازم و وثیقه‌های بانک عامل (بانک مرکزی) را برای جذب منابع و پیگیری‌های لازم در این خصوص، انجام دهیم.

حسینی با اشاره به ضمانت‌های اوراق مشارکت مصوب‌شده، تصریح کرد: از این 200 میلیارد تومان، 100 میلیارد تومان را شهرداری همدان ضمانت کرده و 100 میلیارد تومان توسط دولت ضمانت شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری به‌تنهایی 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت جذب شده، عنوان کرد: سال گذشته 100 میلیارد تومان در حوزه بازآفرینی سازمان عمران جذب شد و انشاالله با جذب این منابع بتوانیم گام‌های موثری در راستای توسعه شهر همدان برداریم.

حسینی اظهار امیدواری کرد: انشالله با جذب این 200 میلیارد تومان در حوزه نوسازی و تقویت حمل‌ونقل عمومی، سن فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کاهش خواهد یافت.

 

 

شناسه خبر 78413