شناسه خبر:78536
1402/10/28 11:14:37

آیین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به مجتمع 8 روستایی کانی‌عزیز و قورچی‌باشی در شهرستان سرپل‌ذهاب در جریان سفر شهرستانی استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

استاندار کرمانشاه در پانزدهمین سفر شهرستانی با استقبال فرماندار و مدیران شهرستان، وارد«سرپل‌ذهاب» شد.

محمدطیب صحرایی در ابتدای سفریک‌روزه خود افتتاح پروژه آبرسانی به روستای «قوچی‌باشی» و روستاهای اطراف آن را در برنامه کاری خود داشت.

آئین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به مجتمع 8 روستایی کانی‌عزیز و قورچی‌باشی در شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور استاندار کرمانشاه، سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف، فرماندار سرپل‌ذهاب، معاون عمرانی استانداری، مدیرعامل آب و فاضلاب و نماینده شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس برگزار شد.

*گام‌های استوار برای بهره‌مندی 120 روستای سرپل‌ذهاب از آب سالم

رضا داوودی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: بیشترین مشکلات آبی استان در حوزه روستایی در شهرستان سرپل‌ذهاب وجود دارد.

وی با اشاره به همکاری قرارگاه نجف اشرف سپاه در پروژه‌آبرسانی به روستاهای سرپل‌ذهاب، ادامه داد: این مجتمع آبرسانی 8 روستا را شامل می‌شود.

*آئین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به 8 روستای سرپل‌ذهاب با حضور استاندار کرمانشاه

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص جزئیات این پروژه، گفت: حدود 15 کیلومتر خط انتقال با مخزن 450 مترمکعب(سه باب مخزن) و یک باب موتورخانه اجرا شده است.

وی یادآور شد: پروژه آبرسانی به مجتمع 8 روستایی کانی‌عزیز و قورچی‌باشی در شهرستان سرپل ذهاب با 15 میلیارد تومان اعتبار، در سال 98 آغاز شده بود اما در دولت سیزدهم از کندی خارج شد و سرعت گرفت و امروز به بهره‌برداری رسید.

داوودی کلام خود را با خبرهای خوب در حوزه آبرسانی به 120 روستای دیگر سرپل‌ذهاب طی یکی‌دو سال آینده ادامه داد و افزود: پروژه آبرسانی روستای جگیران با 26 روستا پروژه تپه‌ماران با 11 روستا و در مجموعه 45 روستا تا دهه فجر و نهایتا تا پایان سال با بیش از 60 کیلومتر خط انتقال و 7 باب مخزن افتتاح خواهد شد.

وی اشاره‌ای هم به قرارداد دوم با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با مبلغ حدود 2 هزار میلیارد تومان داشت و گفت: آبرسانی به 75 روستای باقی‌مانده سرپل‌ذهاب در قالب قرارداد دوم گنجانده شده، البته کار برخی از پروژه‌های آن با کمک قرارگاه نجف شروع شده است. در مجموع 120 روستا تا یکی دو سال آینده در شهرستان سرپل‌ذهاب از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهد شد.

*محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه

*بهره‌مندی روستاها از آب، برق و گاز از نعمت سفره انقلاب است

استاندار کرمانشاه نیز در حاشیه این مراسم سخنان خود را با آیاتی از قرآن کریم «آب مایه حیات است» آغاز و اظهار کرد: انقلاب اسلامی لطف الهی برای جمهوری اسلامی ایران و ملت بود که باید همواره قدردان آن باشیم.

وی به چتر امنیت انقلاب اسلامی اشاره‌ای داشت و ادامه داد: بهره‌مندی روستاها از آب، برق و گاز از نعمت سفره انقلاب زیر چتر امنیت است.

*جهاد آبرسانی سپاه و آبفا در روستاهای کرمانشاه

سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه نیز در مراسم افتتاح پروژه‌های آبرسانی به روستاهای سرپل‌ذهاب، با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس از این منطقه، گفت: شاهد افتخارآفرینی مردم این منطقه در صحنه‌های دفاع مقدس و مقابله با استکبار بودیم.

وی اوج قله افتخارات ملت ایران را دفاع مقدس دانست و گفت: شهدا بر اوج این افتخارات ایستاده‌اند.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه از زلزله‌ سرپل‌ذهاب نیز به عنوان خاطرات تلخ فراموش‌نشدنی یاد کرد و افزود: در روزهای اول زلزله خدمت‌رسانی به روستاها در حیطه وظیفه ما بود؛ اوج ویرانی‌ها را به چشم دیدیم. در این زلزله مخرب بیش از یک‌هزار و 900 روستا از صفر تا 100درصد تخریب شده بود.

*آئین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به 8 روستای سرپل‌ذهاب با حضور استاندار کرمانشاه

وی ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی در زلزله کرمانشاه به‌ویژه سرپل‌ذهاب اتفاق افتاد که امروز به لطف انقلاب در دورترین روستاهای منطقه هم شاهد مقاوم‌سازی واحدهای روستایی هستیم.

سردار عظیمی خاطرنشان کرد: در ادامه مأموریت محرومیت‌زدایی در حوزه آبرسانی روستایی همواره در کنار آبفا استان هستیم.

وی با یک گله‌مندی سخنان خود را به پایان رساند و کفت: در شهرستان سرپل‌ذهاب معارض بدون دلیل برای جلوگیری از پیشرفت برخی پروژه‌ها داریم که از مردم درخواست داریم همکاری لازم را داشته باشند.

*فرماندار سرپل‌ذهاب: در مصرف آب صرفه‌جویی کنید

بابلی فرماندار سرپل‌ذهاب نیز با اشاره به وفاداری مردم این شهرستان به نظام و آرمان‌های انقلاب، گفت: مردم این منطقه حماسه‌ها خلق کرده و در انتخابات امسال هم خلق خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز 8 روستای شهرستان در قالب 316 خانوار با جمعیت یک‌هزار و 385 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

فرماندار سرپل‌ذهاب در پایان، اهالی روستا را به صرفه‌جویی و استفاده درست از آب توصیه کرد.

 

شناسه خبر 78536