شناسه خبر:78550
1402/10/28 11:40:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از صدور مجوز 168 فقره پروانه تولید انفرادی و جواز تأسیس کارگاهی در ماه جاری خبر داد.

فرزاد شریفی صبح چهارشنبه گفت: در ماه جاری تعداد 168 فقره مجوز پروانه تولیدی و جواز تأسیس کارگاهی برای متقاضیان در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان صادر شده است.

وی افزود: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: این مجوز برای افرادی که قصد احداث، راه‌اندازی کارگاه دارند به مدت 6 ماه صادر می‌شود تا در صورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

شریفی خاطرنشان کرد: هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی و... بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: این مجوزها بیانگر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام ‌شده برای یک‌ رشته در مکانی معین است.

افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

شناسه خبر 78550