شناسه خبر:78555
1402/10/28 11:44:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: همزمان با ایام مبارک دهه فجر سال جاری دو پروژه بزرگ آبرسانی در سطح روستاهای شهرستان‌های چوار و هلیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

پرویز ناصری روز چهارشنبه اظهار کرد: فاز نخست آبرسانی به مجتمع «ماهیزان داجیوند» شهرستان هلیلان در مراحل پایانی قرار دارد و در ایام مبارک دهه فجر امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه آبرسانی در شهرستان تازه تأسیس هلیلان، جمعیتی افزون بر سه هزار نفر از آب پایدار، بهداشتی و سالم بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اعتبار اولیه برای اجرایی شدن فاز نخست این پروژه را 250 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: در فاز نخست، جمعیتی افزون بر سه هزار نفر و در فاز دوم که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود در مجموع جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر از نعمت آب پایدار، بهداشتی و سالم برخوردار خواهند شد.

ناصری از مراحل پایانی پروژه آبرسانی به 16 روستای مجتمع آبرسانی روستایی «مورت» شهرستان چوار خبر داد و گفت: این پروژه بزرگ آبرسانی نیز در مراحل پایانی قرار دارد و دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تأکید کرد: این پروژه با استفاده از اعتبارات آبرسانی به مجتمع‌های آب روستایی و همچنین اعتبارات محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی اجرا شده است و با بهره‌برداری از این طرح هزار و 473 خانوار تحت پوشش آبرسانی قرار می‌گیرند.

ناصری اجرای طرح جهــاد آبرســانی را فرصــتی بزرگ بـرای خدمـت بـه روسـتاییان دانست و یادآور شد: این طرح بزرگ با مشارکت بسیج سازندگی در حال انجام است.

 

شناسه خبر 78555