شناسه خبر:78579
1402/10/30 10:22:12

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: عملیات اجرایی یک‌هزار و 470 واحد کوی پرواز به‌زودی آغاز می‌شود.

مسعود رضایی اظهار کرد: پروژه 11 هزار واحدی کوی پرواز 27 خردادماه کلنگ‌زنی شد و امروز در مرحله اجرای ستون‌های ششم هستیم.

وی با بیان اینکه کل سایت این پروژه زیر بار رفته است، پی‌کنی تمام واحد‌ها انجام شده و نقشه هفت هزار واحد تأیید شده است، گفت: سه هزار و 500 واحد نیز در مرحله عملیات اجرایی قرار دارد و چهار هزار واحد دیگر نیز درحال دریافت مجوز‌های لازم است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان در طراحی کوی پرواز مشارکت کرده‌اند، تصریح کرد: برای نخستین‌بار در استان اجرای شبکه برق‌رسانی این پروژه به‌صورت زمینی طراحی شده که نمای شهرک را زیبا می‌کند.

وی بیان کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان همچون آب، گاز، برق و مخابرات نیز مشارکت خوبی برای ساخت این شهرک داشته‌اند و برای سایر فضاها، اراضی به دستگاه‌ها معرفی شده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

رضایی یادآور شد: ساختمان یک صنعت پیشران محسوب می‌شود و این پروژه برای نزدیک به یک‌هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد و بسیاری از صنایع را در استان پویا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مصالح مورد نیاز این طرح از تولیدکنندگان استان تأمین می‌شود، گفت: ما نماینده مردم هستیم و در کنار صرفه‌جویی، از مصالحی که استاندارد نظام مهندسی را رعایت کنند، استفاده می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه امکان خریدوفروش امتیاز این واحد‌ها وجود ندارد و زمین آن‌ها به‌صورت 99 ساله به مردم واگذار می‌شود، خاطرنشان کرد: از شروط کار پیمانکاران این است که از اتباع خارجی در اجرای این پروژه استفاده نشود.

 

شناسه خبر 78579