شناسه خبر:78602
1402/10/30 11:05:00

سپهرغرب، گروه خبر: معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اراک بیش از یک‌هزار و 100 لیتر پساب برای بخش صنعت تأمین خواهد شد.

ذوالفقار مهدی‌زاده صبح روز پنجشنبه گذشته در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار کرد: در شهر اراک شاهد احداث یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب کشور با پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز صنعت تصفیه فاضلاب هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت 98.5 درصدی این پروژه، تصریح کرد: این تصفیه‌خانه دارای ظرفیتی بالغ‌بر 20 هزار متر مکعب در شبانه‌روز است و تولید بیش از یک‌هزار و 100 لیتر پساب را برای تأمین آب صنعت برعهده دارد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افتتاح استریم چهارم این تصفیه‌خانه با ظرفیت 19 هزار و 250 متر مکعب در شبانه‌روز طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این مرکز بخش عمده‌ای از آب مورد نیاز بخش صنعت از محل پساب فاضلاب تأمین خواهد شد.

مهدی‌زاده همچنین با اشاره به بهره‌برداری آزمایشی از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب خمین، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب خمین با حدود 99 درصد پیشرفت فیزیکی هم‌اکنون مراحل پایانی کار را پشت سر می‌گذارد و به‌زودی افتتاح خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز تکمیل این طرح را 350 میلیارد اعلام و بیان کرد: احداث این تصفیه‌خانه تاکنون 650 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیرامون تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای شازند آستانه نیز بیان کرد: با تکمیل این تصفیه‌خانه می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به‌جای آب خام را در حوزه‌های مختلف این استان فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز گفت: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در کمیجان درحال انجام است.

حشمت‌اله عباسی افزود: طرح تصفیه‌خانه کمیجان برای جمعیتی بیش از 16 هزار نفر پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ساخت تصفیه‌خانه آب شهیدسلیمانی و بهره‌مندی شهرهای شازند و آستانه و 9 روستای شهرستان شازند از آب سد کمال صالح، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه 120 لیتر در ثانیه بر ظرفیت بر تولید آب شرب شهرستان شازند افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: با اجرای تصفیه‌خانه آب شهیدسلیمانی بیش از 15 هزار مشترک ساکن در شهرهای شازند و آستانه و 9 روستای شهرستان شازند از آب سد کمال صالح بهره‌مند خواهند شد.

شناسه خبر 78602