شناسه خبر:78642
1402/11/1 11:04:36
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی 75 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب روستای «آبرومند»

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب روستای «آبرومند» خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر پیرامون تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید «آبرومند» از توابع شهرستان بهار اظهار کرد: از ابتدای آغاز به ساخت این پروژه 6 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و این پروژه درحال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بختیاری‌فر تصریح کرد: ‌حدود پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه لازم است و اگر اعتبارات در زمان معین به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب کرفس اختصاص پیدا کند، این تصفیه‌خانه سال 1403 بهره‌برداری می‌شود.

وی در رابطه با جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب خاطرنشان کرد: براساس سرشماری سال 1395 جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب در این روستا یک‌هزار و 745 نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: تصفیه فاضلاب ازجمله مقوله‌های مهمی است که ضرورت آن با افزایش جمعیت مشخص شد؛ زیرا افزایش جمعیت و به تبع آن گسترش صنایع و کارخانه‌ها منجر به افزایش آلودگی محیط‌زیست شد و بعد از آن، جوامع به دنبال راه‌‎های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بودند که با این کار، از گسترش آلودگی در جوامع انسانی و محیط‌زیست جلوگیری و آب حاصل از تصفیه فاضلاب به طبیعت برگردانده شد.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: دو تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی «ارزانفود» و «سیمین» در استان فعال هستند و درحال ساخت و تکمیل پنج تصفیه‌خانه دیگر در روستاهای «ابرو» در شهرستان همدان، «حسین‌آباد ناظم» در شهرستان ملایر، «کرفس» در شهرستان درگزین، «آبرومند» در شهرستان بهار و «یلفان» در شهرستان همدان هستیم.

 

شناسه خبر 78642