شناسه خبر:78738
1402/11/3 12:21:20

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از انجام بی‌سابقه جوجه‌ریزی در استان طی دی‌ماه خبر داد و گفت: با این حجم جوجه‌ریزی مرغ شب عید و ایام پایانی سال و همچنین ماه مبارک رمضان در استان تأمین شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، رضا بهراملو اظهار کرد: چهار میلیون و 48 هزار و 430 قطعه جوجه‌ریزی در دی‌ماه انجام شده؛ به‌طوری که این رقم در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.وی از تحقق 134 درصدی جوجه‌ریزی نسبت به تعهد طی دی‌ماه خبر داد و افزود: این میزان جوجه‌ریزی در 156 واحد مرغداری استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برش شهرستانی کبودراهنگ، نهاوند و اسدآباد بیشترین میزان جوجه‌ریزی در استان را داشتند؛ به‌نحوی‌ که کبودراهنگ با 239 درصد تحقق در صدر شهرستان‌ها قرار دارد.

بهراملو ضمن قدردانی از همکاری و همراهی مرغداران و تولیدکنندگان، گفت: جوجه‌ریزی با این حجم، رکورد استان را نسبت به سنوات قبل شکسته؛ به‌طوری که این میزان جوجه‌ریزی در تاریخ جوجه‌ریزی استان همدان انجام نشده است.

وی با تأکید بر اینکه تحقق این رقم بی‌سابقه مرهون تعامل سازنده بین تولیدکنندگان و سازمان جهاد کشاورزی است، اضافه کرد: با این حجم جوجه‌ریزی مرغ شب عید و ایام پایانی سال و همچنین ماه مبارک رمضان در استان تأمین شده است.

بهراملو با اشاره به روند ادامه‌دار جوجه‌ریزی در ماه‌های آخر سال، یادآور شد: با برنامه‌ریزی در بهمن‌ماه و اسفندماه، مرغ تولیدی سال آینده نیز تأمین می‌شود و نگرانی از بابت تولید و عرضه مرغ وجود ندارد.

وی در پایان متذکر شد: تولید مرغ در استان مازاد بر نیاز است و در حوزه تولید، عرضه و نظارت هیچ مشکلی وجود ندارد.

شناسه خبر 78738